FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon och välkommen regn!

Idag tittar solen fram då och då från en grå himmel och så regnar det, skönt! Jag har sovit galet dåligt sista nätterna, mardrömmar som gör mig helt slut då jag vaknar och sen färgar min dag.

Mitt minne är ett skämt, hittade glasspaketet i kylen igår, så istället för glass så blev det milkshake. Mitt humör är inte på topp direkt, känner mig lite som en jävla piraya och Katla kan slänga sig i väggen.

När jag ringer nån så har jag glömt vem jag ringt innan personen hunnit svara... och jag kan gå runt och leta efter nått jag har i handen, eller så glömmer jag vad jag letar efter.

Duracell-tempot och rastlösheten mixas helt galet med tröttheten och jag känner mig fullständigt utmattad mitt i allt kaos och har nyss vilat en stund på soffan.

Vilder fick bli hemma idag, magknip men gissar att det är för att han blev lite retad på fritids i måndags för att han inte kan säga R ordentligt... Men imorrn skulle de som retat honom säga förlåt iallafall, jag bad pojkarnas pappa ringa till fritids och ta upp det. ANledningen till att Vilder inte kan säga R ordentligt (bl a) är för att han föddes med för kort tungband och har opererat det. Så då är det vissa muskler i tungan/munnen som han inte kunnat använda utan måste träna upp. Vi gick till logopeden regelbundet förrut, men de bytte ju "tant" 4 ggr på mindre än ett år så det kom lixom av sig.


Ska till min läkare idag, ska bli skönt, upptäckte att några av mina mediciner är slut, dags att fylla på i medicinskåpet.

Vilgot har åkt iväg med sin pappa, så jag har ett barn mindre idag och imorrn, skönt, jag behöver lite lugn nu känner jag och pojkarna är inne i nån jävla bråk/trots/retas-period så man kan bli galen, de är på varandra ständigt och om precis allt och inget.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0