FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag måste fan vara dum i huvudet!

Stress stress stress, och mera stress. Ribban huuuur hög som helst, varför??? Fan, kan jag inte vara NORMAL, ta det lite lugnt, måste det alltid bli så jääävla maxat?

Hur som, äntligen sover barnen, köket är fullt utav socker i princip överrallt, jävla sockerblommor, blockchoklad och mera blommor, blå grädde med gelatin (hmm, alltså, fatta vad DUM jag är, jag bara chansar och gör nått jag ALDRIG gjort förr!!!)

Kunde egentligen ha köpt en vanlig jävla tårta. Eller nått. Men endå... jag är den där mamman som ofta glömmer saker, insamlingar till klasskassor, möten, tider ja allt sånt. Nån jävla gång kan min dotter få vara lite STOLT över sin mamma. Därför har jag lagt ner min själ och mina nerver och allt sånt i en tårta... som jag mer eller mindre sysslat och pysslat med HEEEELA dan.

Och jag vet inte ens om tårthelvetet går att äta!!!

Smälte blockchoklad och bredde ut på ett papper,
tryckte dit sockerblommor jag suttit och gjort för hand, och t om tryckt i relif-mönster i bladen och penslat lite med ätbar gulfärg i mitten. Sen såklart en liten sockerpärla i blommans mitt som pricken över i:et


Mutad unge..                                     blockchoklad med sockerblommor på stelning i kylen på ett bakplåtspapper som jag böjt runt en stor skål...


grädden blev lite väl blå i färgen, men nu sitter den på tårtan och jag hoppas den stelnar tills imorrn




Fy fan hälften kvar, alla cupcakes till Vilders klass ska göras...

sova kan man göra när man ligger i kistan!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0