FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag=Godisgris

Är galet sugen på godis, börjar jag äta kan jag inte sluta. På sista tiden har det varit lite väl mycket av det mesta, igår var en jobbig dag, humöret svängde, hade svårt att sitta still samtidigt som jag kände mig trött. Fick ett ryck och började ta ner alla tavlor från väggen på väggen in mot vardagsrummet, satte upp 2 hyllor där som jag tog från en annan vägg, sågade bort hörnen på bardisken och spikade å grejade. Flyttade lite möbler och lite allt möjligt och grejade med tavlorna jag tagit ner en bra stund för att komma ner i varv en aning iallafall.


Men som vanligt med mig så är det mesta bara påbörjat och inte sådär riktigt ordentligt avslutat. Men alla dammtussar i mitt sovrum är borta och golvet i köket blev skurat, alltid nått!!

Då exet kom hit för att lämna Vilgot igårkväll konstaterade han ganska snabbt efter en koll här hemma att jag behövde vara lite barnledig snart, komma bort och KOPPLA AV.

Inte ofta HAN säger det direkt!

-Sätt dig ner, sitt stilla och KOPPLA AV!!
fick jag order om. Så jag satte mig med datorn i vardagsrummet och började äta godis... massor. Sen tvingade jag mig i säng med lite hjälp på traven av både oxascand och Apodorm efter att barnen somnat.

Jag har sovit bra inatt, drömt en hel del men inga jobbiga mardrömmar! Skönt!

Nu är grabbarna på kalas och jag å Vanessa väntar på min syrra å hennes söta son Sam som kommer snart och även ska stanna över natten. MYS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0