FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Snart slut på denna dag

Har varit lite mycket i skallen på mig på sista tiden, känner mig grymt besviken på någon som jag trodde var en riktig vän, orkar inte gå in på det hela just nu, men jag har dessutom, genom nån annan, få höra att h*n lagt ALL SKIT och SKULDMIG ang det hela för något som vi faktiskt var 2 om!!!


Jag har inte tvingat eller övertalat/tjatat nån till nått, jag är heller inte elak, men jag sätter min hälsa framför YTLIGA saker och detta är ingen naturskatstrof eller risk för att nån skadar sig eller förändrar eller försvårar någon annans liv indirekt om vi säger så. Sen blir man inte särskilt mycket gladare av att bli bemött på ett jävla drygt sätt och sen undrar h*n helt seriöst då h*n plingar på dörren och mitt ex öppnar eftersom han kom hit och avlastade mig med barn å allt då jag mådde som sämst;


-Jaha, hur länge kommer hon vara dålig då, det är faktiskt dålig stil det här tycker jag! 


Ehh, what? Som om jag själv kan välja när och hur länge jag mår piss, sen har jag dessutom ställt upp en jävla massa på denna person när h*n mått dåligt, sett mellan fingrarna vid dennes stundtals jävligt trista och otrevliga beteende på sista tiden för att jag har haft ÖVERSEENDE med att man inte alltid kan vara på topp, alla är vi människor med fel och brister och saker och ting blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag har alltid UPPMUNTRAT och ALDRIG dömt eller kört över någon annan som mår dåligt, jag har gjort vad jag kunnat och mer därtill, för att jag velat och för att jag bryr mig, och jag tycker om att visa uppskattning på olika sätt, särskilt när någon mår dåligt eller har det svårt.

Kan ju även tillägga att denna person inte hört av sig alls till mig sen dess, inte ett endaste litet:

-Hur mår du, kan jag göra nått?

Detta har fått min bägare att rinna över känner jag nu. Särskilt med tanke på all energi, tid och omtanke jag faktiskt visat och gett även då jag egentligen inte riktigt har orkat alla gånger, och detta har jag enbart gjort för att jag vill vara SNÄLL.

Ge och ta heter det ju, men detta... är enbart EGO. Trist, jävligt trist.


Eftersom jag inte vill hänga ut personen i fråga så går jag inte in djupare än såhär inte i nuläget iallafall.

Det här är ju trots allt MIN blogg där jag skriver om MINA känslor och upplevelser.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0