FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad är en autograf och var är din snopp mamma?

-Det är man skriver sitt namn på ett konstigt sätt och ger det till nån.

Vilder 6 år.

Vi satt igårkväll och diskuterade lite om kändisar och autografer och då frågade jag honom om han visste vad en autograf var. Och det visste han ju.

Sen kollade vi på Ru Pauls drag-race och jag förklarade det här med drag-queens, transvestiter, hemafroditer och att man kan födas med fel kropp, och att en del "tjejer" HAR snoppen kvar medans andra valt att ha den kvar även fast de känner sig som en tjej. Och att en del tjejer vill ha en snopp osv och att en del bara tycker att det är en ROLIG grej att klä ut sig till motsatta könet.

Jag tror på att prata om sådant ganska öppet, för det är ju faktiskt en stor del av vårt samhälle och om jag pratar med dem om det mesta så skapar ju det en viss acceptans och tar udden av sådant som vissa anser sig vara tabu. Mina barn tycker t ex inte alls att det är konstigt det där med homosexualitet, det är ju lixom helt normalt, man får lixom älska vem man vill och det är de fullt medvetna om och tycker inte alls att det är nån konstigt med det. För det ÄR det ju inte!





Men iallafall, Vilder kollar på programmet, lyssnar på mig och sen kläcker han ur sig:

-Mamma, har du opererat bort din snopp???

Hahaha, höll på att dö för fan av kommentaren. Förklarade att jag aldrig haft nån och att OM jag haft snopp tidigare så skulle han inte kunnat ligga i min mage.

Ungar e roliga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0