FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pysslat lite och gjort om gamla grejer

Är rätt nöjd, köpte den på ett loppis, då var den typ helsvart och jag målade den och skruvade loss glaskupan som hörde till, gillade inte färgen, orange å lila typ. Så jag tog en gammal lampskärm och en gammal gardin som jag klippte sönder och så sydde jag lite.




Har tyvärr ingen bild på hur lampan såg ut då jag köpte den, då var allt i svart även själva ängeln, på bilden till vänster har jag redan hunnit måla kroppen.



Målade sladden i vitt, det svarta var så fult mot mina ljusa väggar.


Sen tog jag en annan lampa å gjorde om, hade en ikealampa i glas, sån där rund boll men råkade ha den i golvet då jag dammsög så den gick sönder, sparade själva lampan och slog bort resten av glaset runt den med en hammare och satte den i en ljuslykta.




Sen en annan lampa jag gjort av en ljuslykta jag köpte från jotex för länge sen, tog bort plattorna för blockljusen som fanns i och sen satte jag in en glödlampa från en annan gammal lampa jag hade, och sen lite stenar och en porslinsängel som vilar i botten. Nu står den i hallen där den gamla ikea-lampan stod som gick i kras då jag dammsög.






Sen har jag bytt gardiner i hallen, tyckte de med fjärilar kändes lite för plåttriga så jag tog gardinerna jag hade i mitt sovrum och satte upp andra där.

Nöjd, tycker det blev riktigt bra, nu fattas bara mörkbruna lister kring dörrarna ute i hallen.





Blommorna fick jag av Vilgot då han kom hem från pappa.

Även tårta hade de köpt.


Kommentarer
Postat av: Jenny - Hugos mamma

Så sött!:)

2011-05-30 @ 10:55:31
URL: http://luckymommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0