FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

hej hopp, jag lever!

Har varit urkass på att blogga sista dagarna, har varit mer eller mindre kaos här hemma, grabbarna har varit galet vilda och intensiva, nästan så att jag skulle kunna sälja dem på Blocket!

Några exempel;

Jag lagar middag, kycklingfilé och ris. Vilgot utbrister förfärat;

-Vaaaa är det ingen kyckling med ben som man kan gnaga på??? ÅÅÅÅh vad du är elak mamma!!!
och sen börjar han sura och gråta... och ser ut som om världen gått under.

Sen öppnar Vilder munnen;

-Jaa, varför köpte du inte sån kyckling när du vet att Vilgot vill ha sån? Fy vad ELAK du är mamma, jätte-elak!!

Sen blev det en ganska lång och tröttsam diskussion om kyckling.

Sen var jag elak igen, då de skulle lägga sig. Vilder skrek i falsett att han ville ha pappa, skrek så pass högt att Vilgot som ligger i sängen ovanför ber honom vara tyst, typ 1000 gånger:

-Jag vill ha PAPPA, fy vad du är elak mamma!!

Deras pappa har varit här ganska mycket till och från sista tiden efter att T muckade, men allt är lugnt på den fronten nu och jag känner att jag vågar vara ensam hemma..*peppar peppar*.

Pojkarna är pappagrisar då pappa är den som alltid har pengar och köper godis och läsk, mitt i veckan. Visst, det är ju verkligen jättesnällt, det kunde ju varit värre, som med en helt frånvarande pappa.

Jag har fått den tacksamma rollen som dörrmatta känns det som. Men då de blir vuxna kanske de ser allt med andra ögon?

Har haft sjukt dåligt samvete oxå för att jag knappt har haft nån tid för att umgås med Vanessa, grabbarna är små monster nu som tar all uppmärksamhet och energi, om jag kunde skulle jag klona migsjälv!

För att få utlopp för frustationen har jag röjt som tusan här hemma, gjort om en massa och städat städat städat!

Har fyllt all ledig tid med att sova eller sysselsätta mig med något, annars hade jag blivit tokig, på riktigt.

Så idag har jag först spikat upp en tapet (klistret var slut) sen ångrade jag mig och slet ner tapeten, hittade en burk med blå färg och har börjat måla en vägg...

Missade mitt möte idag, eller jag kom ihåg mötet, tid å allt, men inte platsen. Så imorrn ska jag på möte igen, har varit på jobbet idag några timmar, skönt att få se alla mina gulliga jobbarkompisar en stund!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0