FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Igår var en galen dag

Fullt ös medvetslös, Vilgot fick vara ledig från dagis igår, jag fixade en massa hemma, sågade (råkade givetvis såga mig i armen oxå, bråttom som jag hade), spacklade, målade och planterade och dammsög, och sen hjälpte jag min vän och granne med hennes barn oxå så det var fullt ös till läggdags och givetvis var det tjafs om vart JAG skulle sova.

Vilgot ville sova bredvid mig, och Vilder oxå. Mitt förslag om att jag skulle ligga i mitten sågades totalt av Vilgot som ville sova själv med mig. 

Jag förklarade så pedagogiskt jag kunde att jag bara var en människa av kött och blod och tyvärr inte kunde klonas eller delas på mitten. Det slutade med att Vilgot satt uppe i sin säng och surade, skrek en massa fula ord till oss andra och tillslut blev han bara ledsen och slog sig själv i pannan och snyftade;

-Dumma mig, dumma mig dumma mig!!


Han blir så ibland då han varit arg och ledsen och fått ett utbrott, tycker så jävla synd om honom som måste brottas med dessa känslor. Ser även så mycket av mig själv i honom..

Tillslut somnade vi allihopa... och givetvis försov vi oss. Alltså, TRE mobiler stod på larm på maxvolym och ringde kl 05.30, och vi vaknade först strax innan 8. Hatar dessa mornar, Vanessa och Vilder ville inte komma senare till skolan för det var tydligen PINSAMT så jag fick ringa dem sjuka idag, lämna Vilgot på dagis och sen ringa jobbet och avboka mötet jag skulle haft idag.

Nu har jag satt Vanessa och Vilder på lite jobb att sortera alla sina filmer... sen ska jag försöka ta det så lugnt det bara går idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0