FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ibland är det en liten liten droppe som får bägaren att rinna över.

Igårkväll hade vi det skitmysigt och jag var på ganska gott humör men så givetvis ska jag få ont i magen då istället.

Jag fick sådär panikont högt uppe i magen, eller snarare i brösthöjd och runt bak på ryggen. Vek mig dubbel och fick svårt att andas, såg stjärnor och det kändes som om nån körde upp en kniv i mina revben, riktigt obehagligt, började först som en slags magkatarr-känsla, men flyttade sig längre och längre upp. Låg dubbelvikt på golvet tillslut och kunde inte resa på mig eller räta ut kroppen alls. Min goa granne Lotta kom över och hjälpte mig få barnen i sina sängar, sen lyckades jag krypa uppför trappen och lägga mig i sängen jag med. Somnade tillslut av ren utmattning, men har fortfarande känningar av stickningar och det lixom strålar till i mellangärdet och bröstkorgen. E så fett less på hela situationen, och jag vägrar ringa sjukvårdsrådgivningen och är fett less på att hela tiden besöka diverse läkare som bara slussar en vidare. Har tagit det väldigt lugnt idag, sov länge men drömde en massa konstiga och jobbiga grejer så jag kände mig ganska trött då jag vaknade trots en lång natts sömn.

Men har räknat dagarna nu då jag varit helt utan oxascand, och ta mig fan det är en hel VECKA som jag varit helt utan det nu! Ja inte helt utan besvär och utsättningssymptom, men jag är en fighter och ger mig inte i första taget... inte i andra taget heller. Beslutade att trappa ner rökningen stegvis istället, kan ju inte sluta med ALLT på engång, nån måtta får det vara. Och 2-3 cigg om dan är rätt ok i några veckor till, sen har jag som mål att vara helt rökfri vid års-skiftet.

Ätit ordentligt och massor idag, hoppade över kaffet och drack te till frukost istället (om det nu är nån form av magkatarr jag har/hade) sen blev det fiskpinnar och potatis till lunch och jag sitter nu med Vilgot och frossar i glass, maränger kola- och chokladsås och strössel.
Vanessa och Vilder är ute och hoppar studsmatta och detta blir en lugn dag på hemmaplan för oss alla, mysigt att bara göra "ingenting" ibland för att man känner för det och inte för att man har tråkigt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0