FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Alternativ medicin

Alternativ medicin, nu fan ska jag testa det, köpte Omega-3 Forte igår och idag ska jag kolla på hälsokost om det finns johannesört i tablettform. Sen ska jag försöka trappa ner medicinen sakta men säkert, helt klart värt ett försök!





Har läst igenom alla biverkningar på mina mediciner och finner det då inte så konstigt att jag mår som jag gör ibland... här nedan har jag samlat ihop några av de VANLIGASTE biverkningarna;


 

 

  • förvirring, upprördhet, oro och nervositet, nedsatt koncentrationsförmåga och tankeverksamhet
  • Huvudvärk, sömnproblem (till exempel mardrömmar, sömnlöshet), yrsel, viktminskning, utmattning, trötthet och dåsighet, upprymdhet.
  • Mag-tarmsymptom såsom diarré, illamående, kräkning, matsmältningsproblem, svårighet att svälja, smakförändringar
  • Muntorrhet
  • yrsel (kan leda till fall), huvudvärk, muntorrhet
  • sömnighet
  • snabb hjärtrytm
  • nästäppa
  • förstoppning, orolig mage (matsmältningsproblem)
  • kraftlöshet, svimning (kan leda till fall)
  • svullnad i armar eller ben
  • blodtrycksfall då du reser dig upp. Det kan få dig att känna dig yr eller svimma (kan leda till fall)
  • ökad blodsockerhalt
  • dimsyn
  • onormala muskelrörelser, t.ex. svårt att påbörja rörelser, skakningar, en känsla av rastlöshet eller muskelstelhet utan smärta
  • konstiga drömmar och mardrömmar
  • ökade hungerskänslor
  • känsla av irritation
  • störningar i tal och språk
  • självmordstankar och försämring av din depression.
synstörningar såsom dimsyn, utvidgade pupiller, svettning, kärlutvidgning, ledvärk, muskelvärk, blodtrycksfall, blåmärken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0