FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bättre!

Illamåendet är nästan borta och nacken värker mindre. Är fortfarande rökfri, riktigt stolt är jag!! Sen har jag lagt om kosten så att jag ska må bättre, idag hade jag palsternacka, sötpotatis, morot och broccoli i ugnen med örtsalt. Nyttigt värre, inte var jag direkt sugen på det men man blir faktiskt mätt, och då man är mätt på bra saker mår man bättre på sikt, än en macka som det oftast annars blir..

Känner redan resultat av omega-3 forte, tar 2 kapslar om dan, sen en matsked av det där äckliga med vitaminer å annat i... Men det är värt det och jag tänker kämpa, inga cigg, bättre kost, och sen kanske motion, hehe, men tar en sak i taget tror jag, har ju faktiskt slutat röka och bara det är ju faktiskt ett stort kliv på vägen mot bättre hälsa!!!

Denna månad är jag inte sen med räkningarna som alltid annars, känns riktigt bra. Jag har dessutom skrivit in allt som ska kommas ihåg för resten av veckan på våran griffeltavla i köket.

Oooops, hahaha, typiskt mig, såg nyss att jag skrivit upp AVBOKA MÖTE med stora bokstäver... på TISDAG. Idag alltså...  minnet är underbart, men kort! Jag gör verkligen skäl av mitt fina citat ibland...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0