FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja, jag tycker om att fylla i listor...

 

 Vem är viktigast för dig: Min familj..

Bästa film: Finns många, men "Förtrollad" älskar jag, likaså filmerna efter böckerna av Stieg Larsson (tror jag han heter...) sen så är "Livet är underbart" en helt fantastiskt film som alla borde se nån gång!


Tror på liv på andra planeter:
Ja


Kommer du ihåg din första kärlek:
Ja


Älskar du henne/honom fortfarande:
Ja, det blev även min sista kärlek.


Har du några homosexuella vänner:
Ja


Tror du på mirakel:
Ja


Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid:
Det tror jag


Ser du dig själv som tolerant mot andra:
Ja


Ser du på kärleken som ett misstag:
Nej


Hur många barn har du, vill du ha:
Jag har 3 ungar, sen blir jag ibland sugen på en liten till, fast med en man vid sidan isåfall som låter mig sova och vara människa och inte bara en sönderstressad mamma...


Bio eller promenad:
Bio


Är du kittlig:
Ja, lite


Snarkar du?
Ja ibland, gör massor i sömnen, skrattar, slåss, bits... Därför är jag ofta trött på dagarna.


Stjärntecken?
Vattuman


Rädd för insekter?
Nja, inte rädd direkt men stora spindlar äcklar mig, likaså tvestjärtar och somliga karlar...


Äckligaste insekten:
spindlar med tjocka kroppar och tjocka ben. Och vissa karlar, men de kan jag räkna på en hand som tur är


Största svaghet:
Dålig självkänsla.



Det här är jag bra på:
att vara en bra vän


Bästa bok?
Stieg Larssons böcker


Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja?
förvandla negativa känslor och tankar till positiva, för både egen del och för andra.


Vad vill du jobba som?
Designer/inredare nått sånt...


Chips, morötter eller godis?
Godis



Pizza eller hamburgare? Pizza


Skriver du dagbok?
Min blogg är som min dagbok.


Har du någon flickvän/pojkvän?
Pojkvän


Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans?
Jag har hål i öronen, haft hål i näsan som vuxit igen, sen piercade jag naveln för länge sen men puckot satte den snett så jag retade mig så pass mycket på det att jag tog bort den tillslut. Jag vill tatuera ryggen med en stor ängel och barnens namn, sen kanske nått på armen.


Stökigt eller välstädat? (ditt rum, hus, lägenhet m.m.)
Stökigt, men jag vill ha det välstädat. Nån som fixar det?




Gungar du på stolen? Nä, sitter mest i soffan, den går inte att gunga



Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump?
Ja det skulle jag vilja, men fasiken vad läskigt. Men det är skoj med läskiga saker ibland då man tagit sig igenom det. Det är så man växer och utveckas som människa.


Vilken hand håller du gaffeln i? Brukar inte tänka på sånt, äter nog med bägge.





Hur är din drömtjej/kille? Min!


Hur många syskon har du?
2 st


Vad är du mest rädd för?
Onda och falska manipulativa människor, och att bli övergiven och sviken/lurad

Är du rädd för blod? Nej


Saltar du på maten?
Ja, om det behövs


Gillar du att sjunga?
Japp, men suger på det, men kul är det endå.


Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför?
Barn & fritid, bara blev så. Men nu har jag för mycket barn och för lite fritid, så jag vill göra nått annat i yrkesväg... att vara ensam mamma är redan ett heltidsjobb.


Anser du att du är stark? Ja, ibland superstark men sen har jag en del dagar som jag känner mig riktigt svag och bräcklig. Upp och ner typ.



Brukar du sola?
Japp, men hatar egentligen att bara ligga i solen men vill gärna ha färg, men att läsa en bok i solen funkar sålänge man kan svalka sig på nått vis, nån enstaka gång i solarium men det var ett tag sen.


Vad gör du om du får hicka?
Hickar...?


Röker du?
Ja... men slutar ibland, det luktar ju jävligt äckligt.


Snusar du? Snusläpp?
Nej, vidrigt.


Kaffe, te eller inget?
Både och, Te är godare men kaffe är kaffe och det dricker jag nog bara "för att"...


Har du en besatthet?
Om jag skulle svara nej så skulle jag säkert ljuga, men jag kommer inte på någon på rak arm... hmmm... letar ofta fel hos mig själv istället för hos andra, men det är väl bättre det än tvärt om? Men om man kan kalla det besatthet, det vet jag inte. Men har svårt att sluta då jag börjar med nått, öppnar jag en påse godis, så slutar jag inte förrän påsen är tom. Lagom, va fan e det? Sen är jag lite besatt av shopping kan man säga... det är ju den absolut bästa terapin ever! Och sen möblerar jag gärna om ofta, för jag gillar när det händer saker annars lessnar jag.

 


Vad gör du:
Massor eller inget, varierar kraftigt.



Vad längtar du till: Julen



Vad händer i helgen: Barnkalas!!!!





Favoritöl: Carlsberg Hof



Vad blir du glad av: Nära och kära, shopping och inredning


Vad blir du ledsen av: massor, är en crybaby ibland, men annars är jag glad för det mesta


Vad ska du göra idag: Ta igen mig efter ett lyckat men energi-tömmande kalas!


Favoritsnabbmatställe: Izmirs kebab i hötorgshallarna!!



Vad dansar du till: Det som är bra, dåliga låtar hoppar jag över. Älskar Britney, Rihanna, Kate Perry, Carola andra och nostalgiska schlager




Vad saknar du: En hel natts sömn utan jobbiga mardrömmar...



Nått som ingen vet om dig: Haha, som om jag skulle skriva det på bloggen, tror fan alla redan vet allt, jag är dålig på att skämmas hehe.



Nått du vill ha sagt innan vi slutar: Jag vill ha ett jobb som funkar och som jag trivs med, bättre hälsa, mer energi och att kunna försörja mig själv på sådant som jag tycker om.


 


HUR




Svarar du i telefonen: -Ja Hallå-... eller -Yoanna, beror vem som ringer






Mycket pengar har du i plånboken just nu: 1 krona typ och en massa kvitton







Mycket är klockan: 22.07




Hur många kontakter har du på msn: Hmm, har inte fått idén om att räkna dem faktiskt, men alldeles för många som jag inte skriver till, över hälften är blockade och jag har varit för lat för att ta bort dem, har samlats på en hel del sista 10 åren om vi säger så... men det sägs ju att man ska ha sina fiender närmast? Har jag ju lite koll på när DE är online iallafall!




Spenderar du en regnig dag bäst: Inomhus med en massa levande ljus





VEM


Är ditt 10:e sms ifrån och vad står där?
Daniel; Vilken mack då? (undrade om han skulle förbi nån mack innan han skulle hem... (granne)



Pratar du med på msn just nu? min gamla vän Stefan

 


Ringde dig senast? Mamma




Pussade dig senast? Vilgot




Vill du kasta en sten i huvudet på? Juholt. Fast då får jag säkert fängelse och det är det inte värt. Eller nä, han är inte värd en sten i skallen. Det är ju endå inget där inne som verkar fungera som det ska... kanske en sten på ballen skulle sitta bättre?




Saknar du mest just nu? Mina nära och kära, och pengar!!



Ska du träffa imorgon? Ingen, bara sjukgymnasten


Sov du med senast? Vanessa


Festade du med senast? Minns inte... hmmm....Anna?




Vem fick du senast sms av? Min granne Lotta




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0