FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lördag

Vaknade rätt sent, fick lite sovmorgon men har drömt intensivt hela natten, om precis allt och inget typ.

Idag är det/har varit gårds-städning här på våran gård, men jag cyklade till apoteket för att hämta ut penicillin till min granne Lotta som har blivit sjuk, hon ställer alltid upp på mig i tid och otid så det var det minsta jag kunde göra för henne.

Då jag var tillbaka från centrum var gården nästan tom, så jag kände mig en aning överflödig i städningen som endå såg ut att vara klar, så jag bidrog med lite småprat och kaffe med Linda, våra nyinflyttade grannar. Så nått har jag gjort iallafall!

Solen skiner men det är riktigt kallt ute, men det är skönt med frisk luft istället för den heta kvalmiga sommarvärmen som luktar gödsel. Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder. Så sant som det är sagt!

Sen ska jag fortsätta gör fint hemma, alla tavlor som ligger i en hög ska sorteras och spikas upp på väggen i barnens rum hade jag tänkt.

Känns lite tomt utan Vanessa hemma, är ju så van att hon alltid är här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0