FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Om falskhet, vänskap och avundsjuka

Avundsjuka är en farlig sjukdom, den ska man akta sig noga för. Den drabbar oftast människor som ofta talar om för alla andra hur de ska leva sina liv eller hur fantastiskt just deras liv och förhållanden är, för att i samma stund tycka enormt synd om sigsjälv och tala nedlåtande om andra bakom ryggen på dem och beklaga sig över att "den och den minsann inte ens klarar av att spika upp en spik i väggen eller byta en glödlampa utan att få hjälp av sina föräldrar med barnpassning", men så fort de springer på dem utanför på gården så dras smilbanden ända upp till öronen och det falska leendet är så falskt att jag bara väntar på att läpparna ska spricka och tänderna trilla ur munnen.

Ja guuud så orättvist det är att några här på gården har sina föräldrar nära och ofta tillhands och får hjälp.. världen går verkligen under av det! Ja iallafall verkade en viss person störa sig riktigt ordentligt på det.

Avundsjuka människor har jag lärt mig att man ska akta sig för... för ur avundsjukan kan det växa otäcka tumörer som inte alls är bra för själ och sinne. Och sen gråter de över att andra har det som dom inte har, men vad faan, kan man inte vara GLAD för nån annans skull?????  I deras leenden döljs en inre osäkerhet, avundsjukan lyser igenom och  om  man tittar riktigt noga kan man se att lampan är tänd men det är ingen hemma...

Det värsta var nog när personen i fråga bokstavligen BAD mig att INTE låta mina pojkar leka med ett visst barn... och uttryckte sig ordagrant såhär; "Jag hoppas verkligen att XXX blir MOBBAD då h*n börjar skolan, snälla snälla måste de leka där kan du inte gå och säga att de måste hem nu, jag mår så dåligt av det hela, jag orkar inte ens vara på min egen baksida för då ser jag det falska xxxx och mår ännu sämre, tänk på MIG nu jag har minsann ställt upp på dig då DU mått dåligt!!!! Och du ska bara veta vad hemska saker de sagt om DIG och andra här på gården!!! "

Enligt henne så blev hennes barn mobbade, de skulle splittras och delas in i två läger... (sjuka tankar!!!)  och det var ju katastrof att de hade en finare och bättre xxxxx än dem nu, de ville bara ha makten på gården och bestämma över alla, det var ju uppenbart att de enbart för att sabba för hennes barn som grannen skaffade finare studsmatta och pool...

 

Sen alla andra grannar hon ifrågasatt genom åren hur de levde, att de skaffade barn för fort, var dåliga föräldrar, fick för mycket hjälp av andra, eller så var det annat det var fel på...



Och vad var JAG för tönt som svalde och köpte det mesta hon sa med hull och hår?? Godtrogen och korkad, javisst. Men jag brukar faktiskt lita på mina vänner. Därför är hon ingen vän längre. Enkel matematik som vemsomhelst förstår. Till och med JAG! Och jag HATAR matte!!




Sann vänskap är en vänskap som är ärlig och sympatisk
. Den är inte missunsam eller girig. Det har jag lärt mig nu. Tyvärr fick andra lida, som min goa granne och vän Lotta.


Det började med att en viss person inte gillade våran vänskap, pikade den titt som tätt genom åren och jag fick höra att det tyvärr inte klickade att umgås alla 3 tillsammans de gånger vi försökte. Fine, det kan jag köpa, man behöver inte gilla eller funka med alla, det är ju ganska naturligt. Men det som INTE är naturligt i denna soppa är hur historien slutade;


Vedebörande bjuder hem Lotta en sommarkväll, och bjuder på vin och sen börjar de prata.. om mig. Fine, jag bryr mig inte direkt om att folk pratar om mig, det får stå för dem, det som störde mig i denna historia var att människan har fräckheten att VARNA henne för .... håll i er nu.. MIG!!!!!

Och med detta inleder hon kvällens tema, skitsnack om mig som blir mer än vad som är sant/tänkt överhuvudtaget vilket fick min vän (Lotta) att i stunden hålla med om saker som hon sen inte alls kände var varken rätt eller ok, vilken hon som en god vän tog upp med mig efteråt och då jag får höra detta så öppnade jag mig i sin tur för henne om vad som sagts om henne tidigare vilket fick sanningen att framstå i en helt annan dager. Man kan väl säga att min buk blev ren medans en annans full med skit. Men som man bäddar får man oftast ligga.

 


Lotta fick plötsligt dagarna efter höra hur go och underbar hon var som människa  (till mig har det inte låtit så alls om henne tidigare... snarare tvärt om) och jag fick kämpa/anstränga mig ganska hårt för att hålla ihop det hela på ett bra plan för oss alla 3, ja som vuxna människor borde. Hon beklagade sig de gånger hon tidigare bjudit över Lotta som sällskap och bett att jag skulle komma och "rädda" situationen för tydligen så var det jobbigt att sitta ensam med henne...


Men denna sommarkväll så gick jag inte över. Och det är jag glad för. Att sanningen kom upp till ytan även om det gjorde ont och sårade just då. Lotta fick ta mycket skit efter det som hon inte alls förtjänade, vedebörande lade all skuld på Lotta och uppmanade henne att "ordna det här".  Även hennes man var över till henne med utskrifter från FACEBOOK där de skulle polisanmäla en vän till mig som skrivit i min logg.....

 

Och allt detta är varvat med smicker i en massa sms till Lotta från henne, jag fick även några sms med varvade budskap, ena var:

"kom över och spela kubb så det blir som vanligt mellan oss igen" och sen kom det

"Vore något bättre om du ringde och pratade direkt med mig om det är något som du är irriterad över. M berättade precis att du visst börjat med dina halvtrevliga kommentarer på Facebook. Hon tror att det är MIG du syftar på! Om vi nu är vänner är det bättre att du ringer mig"

 

Endast DETTA skrev jag på facebook:

 

Yoanna Knasig Tigerlily

bara så ledsen just nu. Besviken och sårad, fan att det ska göra så ont. Varför ,vad fan har jag gjort för fel?

den 25 juli kl. 19:59


Anna KnazFia Isaksson va ere som hänt???=/ ♥ ring om du vill..finns här.

den 25 juli kl. 20:07 ·


Yoanna Knasig Tigerlily tack , messar om en stund... marken gav vika här nyss

den 25 juli kl. 20:10 ·

Anna KnazFia Isaksson gör det! ♥

den 25 juli kl. 20:11 ·


Sen skrev samma vän detta  i min logg,

 

"Fin fina du..Jag hoppas att du inte tar åt dig av vad den där falska jävla bitchen som kallar sig "din vän" säger om dig,vad fan vet hon,o vem fan e hon att döma dig..Du e en av mina bästa vänner,o ja skulle hemskt gärna vilja ta ett snack med den där kärringen!!! Du ÄR BRA som du är..!!!Vänner beter sig inte så!!! o ja hoppas du kan radera henne ur ditt liv,DU ska inte flytta någonstans,de e hon som borde passa sin tunga annars kommer ja o hälsar på henne!!!STÅ PÅ DIG!!!! LOVE YOU ♥ ♥ ♥"

 

vilket de hakade upp sig ordentligt på uppenbarligen eftersom de skrev ut papper och sa till Lotta att de skulle göra en polisanmälan... mig har de inte pratat med, jag har bara fått sms och mail som, varit rätt dryga.

 

 

 

Ingen ursäkt eller förklaring fick jag alls, så; Nej tack, jag klarar mig utan sådana människor  i mitt liv, kände jag.


Sms:en avtar sen i samma takt som hon inser att Lotta faktiskt sagt som det var till mig. Då fick istället Lotta skiten och att allt var hennes fel..

 


Sen då hon märkte att vänskapen med mig var ordentligt skrotad så fick jag bittra konstiga mail och sms om hennes lycka, framgång och liv, och hon talade tydligt om för mig "att mitt liv skulle sett annorlunda och bättre ut om jag lyssnat på henne och att allt jag tänker på är att söndra och härska medans hon utvecklas som vän och medmänniska"... ehhh what lixom??

 


Dagen efter den där sommarkvällen pratade jag med en mycket ångerfylld Lotta som var väldigt ledsen över det som sagts kvällen innan, men såklart förlät jag henne, hon gjorde ju bara det en sann vän SKA göra, stå för det man sagt och säga ifrån då det inte känns bra!

Min vänskap med Lotta växte sig starkare den dagen och jag blev samtidigt av med en 50-kgs ryggsäck. Det som stör mig är att de försökte göra Lotta till syndabocken för att hon sagt... SANNINGEN!!!


Och det gjorde jag med sen då jag fick höra allt, jag sa precis som det var till henne om allt vedebörande sagt genom åren och hur jag försökt "förlika" mig mellan dem och alla dessa gånger hon genom mig ofta lånade öl och vin av Lotta som jag sen för det mesta köpte tillbaka eftersom denna person tyckte att "allt jämnar ju ut sig" vilket jag oxå alltid tänkt, tills jag fick höra vad hon varnade Lotta för, att bli UTNYTTJAD!!!! av MIG!!!!!

Det var droppen för min del som fick bägaren rinna över, att hon smutskastar mig och baktalar mig för nått som HON egentligen är grunden till när det är HON som lånat det mesta och inte köpt tillbaka... fy fan där går gränsen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite kusligt va? Tänk att de finns så nära inpå och utan förvarning så blir man ett offer själv...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0