FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Slutkörd...





Ett lyckat kalas men att jag aldrig lär mig att ljudnivån blir högre än jag pallar... men världens bästa lekvärdar hade jag iallafall, Tuva och Vanessa, de fick sina välförtjäna pengar då kalaset var slut, 150:- var hade jag lovat dem.




Med hjärtat i halsgropen kollade jag på när de hoppade studsmatta som galningar, sen var det en STOR miss av mig att ha VISSELPIPOR i godispåsarna... Ja, härligt va?? Med ljudet från 11 visselpipor!!! Mina nerver har satt sig på utsidan just nu, domningarna kom som ett brev på posten och allt började snurra. Inte direkt otippat men väl irriterande. Mina barn är övertrötta här och griniga, Vilder är skitsur för att jag städat bort hans bandyklubba...

-ALLT ÄR DITT FEL MAMMA!!!


Jag som gjort fint hela dan och plockat undan för att det skulle vara fint då gästerna kom.. jo tack för det lixom. Minns inte vart jag lagt den, och orkar inte tänka för det är mest blankt i skallen för tillfället.

Fick ihop en middag iallafall, pasta och korv, sen la jag mig på soffan och räknade stjärnor som dansade framför ögonen en bra stund innan jag kunde resa på mig.

Nu längtar jag tills klockan blir tillräckligt mycket för att lägga mig och sova med kidsen.

Just nu är jag bara ap-trött, ledsen och känner mig misslyckad som både människa och mamma, fan att jag alltid ska tappa orken, hatar att jag inte pallar mer, jag fullkomligt AVSKYR det. Men vad fan, jag har inget val utan måste gilla läget, det är inte så kul alla gånger... :-(

Pausar denna dag nu och hoppas på en mer avslappnad morgondag.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0