FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sovit bra i natt, första natten på länge

Har märkt att då jag gör mycket på dagarna och stressar, så sover jag oroligt. Drömmer massor med obehagliga och verkliga saker så att när jag vaknar vet jag inte vad som är dröm eller verklighet, riktigt påfrestande och tar enormt med energi. Häromnatten (de korta stunder jag sov vill säga, hade ju en riktigt vidrig huvudvärk som mestadels höll mig vaken) så slog jag tydligen min kille i sömnen, rätt hårt typ. Trodde han skämtade först... men insåg sen att han inte gjorde det. Det känns ju trist, att slåss i sömnen! Jag som aldrig slåss annars, men jag tar väl förmodligen ut en del ilska då jag sover, berarbetar nog allt jobbigt från förr eller nått, att man aldrig kan vara riktigt avslappnad, det är ju ett skämt!!

Men inatt sov jag som en klubbad säl... gjorde inte mycket mer på kvällen än att ligga i soffan och kolla på film med Vanessa å pojkvännen, kände mig sååå slut i hela kroppen och hjärnan kändes lixom tom, sen gick ögonen i kors på mig så jag gick och la mig, först av alla. Men jag sov gott, inga drömmar och vaknade och kände mig utvilad och ganska lugn.

Men jag ska vara hemma mer ett tag framöver, vila på dagarna i den mån jag kan så att jag landar lite med stressen och allt omkring. Så fort det blir för mycket så är det som om kroppen strejkar, den säger ifrån långt innan jag hamnar i mental koma som det känns som ibland. Har ju missat inbokade läkarbesök och annat så jag måste dit imorrn och få nya recept och annat, tror jag behöver byta insomningstabletter igen, till de jag fick innan som hjälpte mot mardrömmar och var kramplösande.

Har beslutat att tömma min garderob ordentligt, allt jag inte använder OFTA ska jag lägga i påsar eller lådor och ställa ovanför garderoben eller på vinden. Som det rä nu är det tjockt med kläder som bara hamnar i en hög på golvet då jag letar efter nått jag vill ha på mig...

Flyttade upp Lufsen (vårt lilla husdjur) till barnens rum, under trappen där buren stod innan ska jag ställa alla växter som jag haft ute på sommaren och fixa nån form av växtlampa. Vore grymt skoj att hålla paprikaplantan vid liv över vintern, den är fullkomligt överröst av paprikor som är riktigt goda dessutom!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0