FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Äntligen fredag

Lite kaos på det mesta de sista dagarna, blandat ihop datum och missat möten osv... hittade kalasinbjudan idag, till Vilder från en klasskompis, men såg då jag kollade datumet att det var för 3 veckor sen kalaset var...
Något irriterande, det är skitsvårt att hålla reda på allt, det blir lixom multiball och sen tilt bara, jag glömmer det mesta och tillslut vet jag knappt vad jag heter.

Sååå många bollar att hålla i luften
, 3 ungar att hålla reda på, sen ett hus med allt vad det innebär, och sist men inte minst, migsjälv, som tappar minnet då trycket blir för högt. Vilken störtbra kombination!

Vill ju göra allt och få saker gjorda i rätt ordning, men det är riktigt riktigt svårt. Med VAD ska man börja och VART ska man sluta? Var ska man börja och var ska man sluta? Hur ska man börja ta det lugnt om man inte ens påbörjat saken mer än i skallen ibland? Vem bestämmer när det är nog? Jo, min kropp bestämmer en hel del över mig har jag märkt, den första som protesterar då jag kör på för hårt och den tar noll hänsyn till min VILJA.

En aning frustrerande! Ska sätta mig idag och få lite rätsida på sådant jag måste komma ihåg, avsluta eller påbörja, fick tillbaka papper häromdagen från brottsofferfonden för att jag behövder komplettera med några intyg från min läkare.

Sen planera inköp osv till Vilders kalas som vi skjuter på till nästa helg, blir lite tight att ha kalas nu på söndag...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0