FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Badat men fortfarande döv

Vanessa har kommit hem från skolan och har fixat te åt oss och målat sina naglar.

Jag tog ett bad (läs; en dusch, har inte tålamod nog att vänta tills badkaret är fyllt av vatten). Men iallafall, så var det nästan ett bad, satte ju i proppen iallafall tills badkaret var halvfullt, men då var jag redan klar med shampo å balsam å sånt, och klev upp. Orka ligga i varmt vatten lixom... fyyy!



Jag har ont i öronen och svettas som faan fortfarande, men jag hoppas att det är övergående, vill verkligen inte behöva ta mig till läkaren imorrn!!! Har vilat massor, druckit ännu mera te och nu förbereder Vanessa middagen åt oss, sååå skönt att det bara är hon och jag hemma, pojkarna är kvar hos pappa så att jag hinner få en chans att krya på mig. Riktigt lyxigt!

Idag blir det middag i vardagsrummet, wallenbergare som älsklingen lagat förrut fanns kvar i kylen så jag å Vanessa fixar lite pommes till bara.

Så länge jag petar i mig alvedon med lagom jämna mellanrum så går det att få i sig nått, för hur ska jag annars bli frisk? Har faktiskt planer på att vara kry redan imorrnbitti och vakna på ett strålande humör så att jag kan börja röja upp i svinstian som vuxit här sista dygnet!

Har snorat och svettats så det räcker och blir över med råge senaste dygnen tycker jag!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0