FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon!

Vaknade före 8, vad sjutton gör jag vaken så tidigt?? Är ju barnledig! Men å andra sidan kan jag krypa ner under täcket och sova resten av dan om jag skulle känna för det.

Theo dog i fredags, upptäckte det precis innan jag skulle lämna pojkarna i skolan så jag sa inget till dem då och nu är de med pappa.

Men har märkt att det varit på G, hans resa till himlen, först åldern, en mus blir ju bara 2-3 år gammal, sen har han varit väldigt slö och ADHD-springandet i hjulet han hade som yngre försvann helt.  

Inte för att Vilgot direkt brytt sig om Theo, det var han och Oliver som var tighta men när Oliver dog så dog även intresset, men tror han kommer bli lite ledsen endå, han är ju en liten och känslig "drama-queen" ibland, (mamma uppe i dagen har jag hört!)

Nu ligger de små mössen i varsin liten låda i frysen och väntar på begravning, ska ta och gräva ner dem snarast innan det blir frost, vore drygt (och typiskt mig!) att glömma bort det och ha dem liggandes kvar i frysen. (hahaha fy det låter ju riktigt äckligt, döda möss bland mat å glass lixom !!)

Men har ju lovat Vilgot att få begrava Oliver så nu blir det dubbelbegravning eftersom Theo kastat in handduken han med!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0