FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Grannar

Då man bor i radhus så är det ganska viktigt det där med att ha "rätt" grannar. På denna gård jag bor på, har det snackats en hel del skit, skvaller bakom ryggen och falska påklistrade leenden, som ett slags spel på gallerian. Nämner inget namn, tror det kommer fram förr eller senare ändå för den som gräver en grop åt andra trillar alltsom oftast ner i den själv.

Men iallafall, så har våra nya grannar vägg-mot-vägg flyttat in för inte så länge sen, det stod ju tomt ganska länge och givetvis är man nyfiken på vem som kommer flytta in sådär next-door. Men åh sån tur vi hade, våra nya grannar är verkligen supertrevliga och har jättegoa ungar. Jag är väldigt nöjd, kunde inte ha fått bättre nya grannar!

Brukar ibland fundera lite över en viss granne/person som jag verkligen trodde var en god vän, allt skvaller jag fick höra om de flesta här omkring, som jag givetvis trodde på eftersom hon var min VÄN och vänner ljuger inte, hon ville ju bara mitt bästa vad jag vet?

Lite läskigt det där med skitsnack, hur vet man om nån är falsk eller inte? Tänk om det inte kommit fram i ljuset, då hade jag förmodligen fortfarande varit full utav skitsnack om vad andra här på gården tycker och tänker om MIG osv.

Jag funderade aldrig DÅ varför hon snackade så mycket om vad "alla andra" tyckte och tänkte om mig, jag var mest glad och tacksam för att HON tyckte om mig även fast "alla andra" minsann tyckte och tänkte en massa annat.

Jag är nog kanske ganska naiv och lättlurad, tror för det mesta bara gott om folk, men vill inte ändra på det heller. Däremot har jag blivit bättre på att säga ifrån och sätta ner foten så fort jag märker att något är väldigt väldigt fel.

Och det "lustiga" i det hela är att mitt psykiska välbefinnande i allmänhet blivit så otroligt mycket bättre efter den avslutade vänskapen. Energitjuvar har vi omkring oss, men man märker inte det förrän man blir av med dem. Lite lustigt, som att vända ut-och-in på ordspråket;

"Man saknar inte kon förrän båset är tomt"

Googlade och hittade några ordspråk/talesätt som jag fastande för...




Du ska älska dig själv lite mer än du älskar andra, för att inte bli utnyttjad. Betrakta andra som konstverk i vilka du inte har rätt att peta för dina egna planers skull.


Den människa, som inte med framgång tagit itu med sig själv,
skall aldrig med framgång ta itu med någon annan.




En sann vän ställer sig aldrig i vägen för en - om man inte är på väg utför

Kommentarer
Postat av: Linda

åh vad fint och ärligt skrivet, du är gullig du. tycker VI haft tur med grannar, och dina pojkar hörs kanppt =) Bara när de springer i trappan men de får springa hur mkt de vill, Inez tror ju hon äger eran studsmatta haha.



Falska människor är inte roligt =/ Jag försöker vara sådär lite lagom mot alla, får hoppas det funkar här på gården =)



hade inga klumelur-piller som tar bort feber och snuva =/

2011-09-06 @ 19:10:21
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0