FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lägger snart ut barnen på Blocket!

Igår var de huuur jobbiga somhelst, Vilder gnällde med sin gälla entoniga bebisröst som skär genom märg och ben hela dan mer eller mindre, för precis allt och inget. Vi tog en promenad till skogen för att leta svamp men det blev en väldigt kort skogspromenad för Vilder gnällde så jag trodde skogen skulle skaffa ben och springa därifrån eller nått. Så vi gick hem, och sen åt vi lunch. Sen åkte vi för att handla lite nödvändigheter på Ica och sen gnällde han över hur tråkigt han hade, men är man hemma från skolan så får man ha tråkigt, ja iallafall inte få göra som man vill, han var ju faktiskt varken sjuk eller ledig, nån måtta får det ju vara.

Men han gnällde som en envis jag-vet-inte-vad och själv var jag galet trött hela dan och då är man ju inte direkt på topp.

Vilgot kom hem från skolan och såg ut som ett åskmoln då han klev innanför dörren och sa

-"Det här var den värsta dagen i heeeeela mitt liv!!!!"

Sen kom han på bättre tankar ganska snart då han fått ur sig det arga. Det arga kom dock tillbaka då han inte hittade några mjukisbyxor i sin låda på rummet...

-Varfööööör mamma, varför har jag inga mjuuuka byxor för i min låda? Vaaaaa, jag har AAAAALDRIG mjuka byxor i min låda bara kostymbyxor och håååårda byxor!!!! Varför göööör du så mamma!!!?
?

Försökte förklara att allt låg i den rena tvätten och att man måste tvätta kläderna som man använder så att de blir rena och luktar gott och att jag höll på att sortera och vika men för hans del var livet redan förstört och att vänta 5 minuter på att jag sorterat klart tvätten, det var stört omöjligt.

Istället tar han alla sina tröjor
som ligger i den andra lådan och vräker ut dem på golvet i en trotsig hög. De ligger fortfarande kvar där och idag så ska han få vika ihop och lägga tillbaka det han rev ut igår... igår lät jag det vara, kände att läget inte var det bästa just då.

Sen försökte jag laga lite mat medans de krigade för fullt, Vilder var galet provocerande igår, mot precis alla, som om han verkligen ville ha igång ett 3:e Världskrig eller nått, för alla gick vi som på ett minfält här i krigszonen och exploderade lite till och från, ingen lyssnade på någon och hela situationen kändes löjligt jobbig för tillfället, jag var inte på topp direkt, penicillinet gjorde mig tröttare än vanligt och sömnbristen kändes extremt närvarande.

Jag är riktigt trött idag med, men har iallafall sovit hela natten och kom i säng strax innan 8 igår för jag var helt färdig efter gårdagens ljudnivå och strapatser.

Nu är de i skolan alla 3 och jag njuter av tystnaden och är lite nervös inför magnet-röntgen jag ska göra ikväll på Danderyd. Har ordnat så att pojkarnas pappa kommer hit och ser efter barnen medans jag är borta, min kille följer med mig till sjukhuset så jag slipper vara ensam.

2 bilder från skogen igår, hehe ingen ljudupptagning blev det som tur var för er, visst vet jag att svampar inte kan skrika och väsnas, men Vilder gjorde det. ;-)


Kolla in vilken läcker färg det är på den!!


Blå flugsvamp, finns det? Eller ser jag i syne kanske, men visst ser det ut som en flugsvamp med de där vita prickarna på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0