FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Måttligt road

Vad ska man säga??? Är lite smått irriterad just nu.. mina pojkar fick gå hem till grannens  barn ikväll och leka en stund efter middagen och de fick en tid av mig, de skulle vara hemma kl 19.00.



De kom hem.... strax innan 20.30. Och de hade inte glömt tiden, de hade sagt till L att de skulle vara hemma kl 19 varav hon svarat mina pojkar;


-Nej, ni behöver inte gå hem nu, ni ska stanna filmen börjar ju 19...

-Men vi måste hem och fråga mamma, vi lovade henne det. hade de svarat och hon svarar;

-Nej ni behöver inte gå hem och fråga mamma!



Så tillslut så messade jag min granne Lotta
och frågade henne om hon kunde skicka sin son Kristian att hämta dem, han och Lotta skulle ändå komma över till oss och umgås, jag hade inga pengar på mobilen så jag kunde inte ringa L som pojkarna var hos...



Väldigt trist tycker jag,
och respektlöst, vi har båda sagt att barnen inte ska bli lidandes för att våran vänskap är över, så varför gör hon så???


Mina pojkar var lite upprörda då de kom hem och jag frågade dem varför de inte kom hem klockan 7 som vi bestämde och fick till svar att HON hade sagt tvärt emot mig till dem. Fy så respektlöst!!!!


Hon VET att jag inte är den typen som kommer och plingar på och diskuterar då jag är arg/besviken/irriterad, för det låser sig för mig och jag tappar tråden helt, därför skriver jag istället för det mesta då jag vill uttrycka vad jag känner.


Denna människa känner mig utan och innan
eftersom vi umgåtts flitigt innan hon skrotade vänskapen med skitsnack och hon vet exakt VARFÖR jag har otroligt svårt för konfrontationer öga mot öga då det gäller "obehagliga/tråkiga" saker eftersom det slutade väldigt illa för mig tidigare och det gör att det helt enkelt låser sig för mig och jag får inte fram ett smack typ och sen mår jag bara skitdåligt... läääänge länge. PTSD kallas det för.




Och det tråkigaste i det hela är att hon sa till Kristian när han plingade på för att säga att Vilder och Vilgot skulle hem:


-Jaha. så DOM skickade DIG, DET var ju bra....!
med en ironi som inte ens Kristian som är 12 år kunde undgå att märka. Han tog illa vid sig såklart, varför ska hon ens tilltala HONOM på det viset?


JAG bad honom hämta pojkarna eftersom han och Lotta ändå skulle komma hit och umgås en stund och jag kunde inte komma ifrån då jag hade fullt upp i köket och jag tog givetvis förgivet att de skulle komma hem klockan 7 som vi bestämde..


Tycker hon illa om att jag skickar nån annan att hämta dem då de inte får gå hem den tid som var bestämd så kan hon ta det med mig och inte ge andra skiten...


Gaaahhh, skrivit av mig lite, nu känns det bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0