FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

ÄNTLIGEN feberfri!!!

Börjar må bättre nu, första dagen som feberfri, så skönt!! Har varit helt sänkt de senaste dagarna, knaprat ipren regelbundet och varit helt slutkörd typ.

Idag är det SKÄRTORSDAG. *suck* Med andra ord kommer det en massa ungar hit och plingar på och tigger godis. Här ska de fan inte få nått jävla godis!! Har inte köpt nått faktiskt, för jag tycker att det har tappat sin glans det där med att gå påskkärring.

På min tid minsann var det annorlunda. (trodde aldrig de orden skulle formuleras av mig....!!) Då jag var barn så minns jag att man satt länge och knåpade ihop fina påskkort innan man klädde ut sig med omsorg och gick ut och sa glad påsk till grannarna på samma gata.

År 2012 är det massvandrig från hela områdets ungar som jag aldrig sett förrut och tigger godis med knappt en målad fräken på näsan typ. Det är inte påsk för mig, det är tiggeri!

Kommer det nån hit som är UTKLÄDD och lämnar ett litet kort (ingen papperslapp som hastigt blivit nerklottrad med en ful kyckling på utan känsla) DÅ ska jag nog ta och leta fram godis ur skåpen här. Annars tänker jag bjuda på kikärtor eller nått annat nyttigt. Hahaha, gissa om de kommer komma tillbaka nästa år då? ;-)


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag håller SÅÅ med!! Satt också när ja va liten å la verkligen ner energi på att göra fina påsk kort att ge bort!! Varför kan de inte va samma sak idag för??

2012-04-05 @ 13:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0