FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Måndag och skola

Idag vaknade jag riktigt tidigt och tog en tidig promenad med Rocker medans barnen fortfarande sov, jag var uppe strax innan 5 redan och kände mig ganska utvilad. DUkade fram frukost och väckte barnen, sen var friden slut. Vilgot hade vaknat på fel sida, helt klart, sur som ättika och arg som ett bi. Varför förblir en gåta. Jag frågade:

-Men, vart har min glada Vilgot tagit vägen någonstans? han fräser som en arg katt till svar:

-Det FINNS ingen glad Vilgot, bara en elak och dum Vilgot. Vilgot är en RIKTIGT jävla elak pojke!!!!


Sen surade han för allt och inget, sprang upp och ner för trappan och skulle gömma sig för alltid och minsann inte gå till skolan och allt var det fel på. Allt. Som att han fick den sista danoninon som fanns i kylen som han så gärna ville ha, jag gjorde gröt till Vilder och det brukar inte Vilgot vilja ha annars, så jag serverade bara Vilder gröt och Vilgot fick danoninon (som han tjatat om!!) och smörgås, för tydligen så tycker han inte om Oboy längre. Det har han minsann slutat med. Och jag var dum som bara gav Vilder gröt.... ja ibland spelar det ingen roll vad man gör eller säger, för har Vilgot bestämt sig för att vara sur och tvär så har han.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0