FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pysslat lite i köket

Eftersom köket är hemmets hjärta (tycker jag) så valde jag att samla de flesta kära minnen/saker som
har med familjen att göra. De torkade blommorna på skåpet framför farmor och farfars bröllopsbild är blommorna jag fick på BB då Vanessa föddes, jag torkade dem och gjorde ett litet arrangemang med dem. Sen är skålen på tallrikshyllan efter farfar då han gick bort, den har många minnen med sig, varje barndomsjul så var den fylld av valnötter hemma hos dem och jag kan fortfarande känna den söta hemtrevliga lukten som fanns i deras lägenhet när man kom dit om jag blundar.




Porslinet är efter farfar, det använder vi dagligen typ.



Klockan är efter min farfars far (eller om det var farfars farfar?), den har iallafall en historia likaså bilderna som är gamla familjebilder, knäckebrödet som hänger under tallrikshyllan är skapad av Vilder då han var 2 år och gick på dagis, så det är en ganska skön blandning på årtalen men med en gemensam nämnare, nämligen familjen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0