FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Solfrossa och träningsvärk

Satt ute i den varma sköna solen en bra stund idag, vilket resulterade i solfrossa. Sen har jag röjt och fixat lite på framsidan, flyttat på stenar och stockar och det känns ordentligt i hela kroppen, ont som sjutton nu och går som en cowboy typ, att jag aldrig kan vara lagom, men hur sjutton ska man kunna vara det med så många måsten som hägrar? Vila får man väl göra i graven eller nått!

Har blåsor fulla munnen, förkyld och känner mig inte alls på topp, har haft jobbiga nätter sista tiden, legat sömnlös till 4 på morgonen, det är riktigt drygt, att inte kunna sova men samtidigt vara för trött för att kunna göra nått "vettigt" och sen rullar dagarna på och tiden är bara något som tickar på väggen där klockan sitter och vips så har en massa timmar försvunnit och inget vettigt blivit gjort, om möjligen påbörjat men aldrig avslutat.

Är konstant trött men kommer aldrig riktigt till ro för att vila, alltså RIKTIG vila, inte att försöka ligga stilla och blunda när det pågår en evighetsstafett i skallen med alla måsten och inte måsten osv.

Idag har jag ialllafall fått lite gjort, men vad fick man för det? Jo grym tränigsvärk och ont i varenda led! Visserligen en något finare framsida utanför huset, men det är irriterande att inte orka mer än så, för det är ju ingen annan som gör det ÅT mig tyvärr, det är det största dilemmat med att vara ensam med allt. Men å andra sidan är jag hellre ensam än lever tillsammans med någon som ständigt går mig på nerverna eller så, eller så är det kanske jag som trampar på någon annans nerver? Hmm, jag är kanske inte lätt att leva med? Men det är inte heller lätt att leva utan mig har jag hört!! ;-) Vilket dilemma!!

Häng ut en maskin tvätt har jag oxå, men den lär ju inte plockas in och vikas av sig självt precis, men jag är trött tröttare tröttast nu och skiter i tvätten, släpar väl in hela tvättstället innan natten bara utifall att det kommer regn i natt.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0