FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Bra början, tråkigt slut

Ja vad ska man säga? Denna dag började iallafall riktigt bra, det var 2 glada pojkar som jag hämtade på fritids idag, hade fått ett paket-avi med posten, barnens nya skor som jag beställt hade kommit så jag gick till centrum först och hämtade ut paketet så de kunde ha sina nya skor bums.

De älskade skorna och promenaden hem var väldigt trevlig och mysig. Sen kom vi hem, jag tog ut hunden en sväng och fixade middag och de var ute en stund och lekte.




Sen då klockan började närma sig 8 och det var dags att gå och lägga sig brakade helvetet loss, det slutade med att jag fick BÄRA upp dem till deras rum medans de sprattlade och skrek fula saker och Vilgot såg rött och snackade sitt "döda-snack".

Han kan verkligen slå om som en huvudströmbrytare i ett proppskåp, han säger så sjukt fula saker som han definitivt INTE lärt sig av mig!! Jag svär en del när jag pratar och mitt ordförråd är inte det bästa, men då snackar vi ord som "skit" "jävlar" osv och aldrig riktat MOT någon utan mer i allmänhet om jag tappar nått eller slår i tån typ.

Definitivt inte;
-Jag ska döda, jag ska döda dig, fan jävla idiotjävel, du är en idiot puckomamma, jag längtar tills du dör, eller tills du skaffar ett jobb, eller tills JAG skaffar ett jobb. Vad fan vilken jääääävla attityd sen, attityyyyyd va fan skit!!

Jag talade om för den idag då vi gick hem från fritids att det var väldigt trevligt att hämta så glada och trevliga killar, jag berömde dem för deras goda uppförande, för det sägs ju att man ska vara snabb med att uppmuntra och belöna bra saker och i största mån negligera dåliga saker. Jag sa att om vi hade en fortsatt trevlig och mysig kväll utan tjat och tjafs och sängdags utan trassel och protester, så skulle jag ta fram deras wii-spel som jag gömt så de skulle få spela en timme efter skolan imorrn. Ville ta tillfället i akt då det var så trevligt och mysigt och uppmuntra det genom att låta dem spela imorrn som en belöning att gott beteende lönar sig.

Men som sagt, det sket sig med råge och deras wii får de väl tillbaka den dagen de flyttar hemifrån om jag
utgår från nuläget.

Både Vilder och Vilgot vrålade då jag stängde sovrumsdörren och släckte lampan, sen kom Vilder ner några gånger (typ 50) men blev snabbt uppskickad på rummet igen. Tillslut gick jag med han upp och tände lampan lite så att han skulle se när han gick och la sig, och givetvis reagerade Vilgot på det och högg som en kobra;

-Faaaan att man inte ska få sova ifred heller, tyst ni STÖR mig, GÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!

Alla här är idioter, alla!!!


Ja gissa om jag känner mig lite matt här nu... Vanessa kommer tyvärr lite i kläm då pojkarna jävlas på detta viset, men Vilder kom iallafall ner och var väldigt ångerfylld och ville kramas och säga förlåt och att han älskar mig. Visst, det är jättebra att han kan tänka lite efteråt och säga förlåt, men jag tänker köra mitt race stenhårt, jag tog emot hans ursäkt, sa att det var bra att han hade tänkt lite och sagt förlåt, men att man inte kan säga och göra vadsomhelst och tro att det räcker med "förlåt" jämt.  Jag talade om att jag blir både ledsen och arg då de säger sånt och att det är förbjudet att säga så och att det bara blir tråkiga konsekvenser av sådant. Denna vecka har de spelförbud, HEEELA veckan, även utegångsförbud imorrn, kanske kanske att jag plockar fram spelet till helgen OM de sköter sig resten av veckan.

Eftersom Vilgot somnat så får Vilder vara uppe en stund till här nere med oss, pallar bara inte att han väcker Vilgot igen... men han får sitta som en liten skugga resten av kvällen tills Vanessa ska sova, Vanessa har fått te, låna min ena dator och får sitta med fjärrkontrollen till tv:n. Vilder kan gott se på och kanske lära sig att bra beteende belönas.


Annars blir det till att packa ner spelhelvetet tills de flyttar hemifrån!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0