FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lördag

Sista veckorna har varit minst sagt intensiva, sjukt mycket att komma ihåg och sen med facit i hand ännu mer som jag glömt bort.. för att sen upptäcka (lite glad först, wooow, jag SKREV upp det på väggkalendern!!!!)

Men tror ni jag kollade på väggkalendern?? Nä, just det gjorde jag INTE. kollade senast idag, oj, det var visst utflykt med matsäck förra veckan i skolan, jo jag hade skrivit upp det med stora bokstäver, det är ju bra att skriva upp saker, men vem fan ska påminna mig att kolla allt jag skriver upp??

Jag frågade kidsen;

-Vad är det för datum idag?? samtidigt som jag inser att UTFLYKT/MATSÄCK är förbi... sen kommer jag ju på, visst ja, Vilder var ju hemma från skolan den dagen!!!
Och då jag tröstar migsjälv med den tanken så säger Vilgot;

-Mamma, jag fick matsäck av skolan när vi var på den där musikgrejen med klassen, jag fick en festis och en macka av fröken.  What? Har ju kollat det där förbannade jävla skola24.se och skrivit ner sådant i familjekalendern, men det e så himla krångligt tycker jag, att logga in på 3 olika klassrum, kolla veckobreven som för övrigt inte ens går att öppna i min cp-data ibland.. Så jag hade iallafall skrivit in Vilders matsäcks-dagar och annat... men inte Vilgots, uppenbarligen, även fast jag var säker på att jag kollade även hans veckobrev, men fan alltid rör man ihop nått!

ADHD??

Blir tokig på migsjälv och är för en gångs skull less på att INTE få papper!! Vore sjukt mycket lättare om barnen hade sina grejer uppdaterade i sina kontaktböcker eller med lapp hem än att behöva logga in på en massa olika konton och hitta rätt på klassrum/ fritidsaktiviteter/möten osv för 3 barn i olika klasser..

Alltid är det nått på G, är det inte barnen som tar tid och energi så är det skolan, eller så är jag på väg ner i ett hål och enda räddningen är just då att sova.. eller så blir det kaos på andra plan.. ja det känns att man lever, penseln är min bästa terapi för tillfället typ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0