FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

oljefärg, en konst i tålamod

Ska bli grymt skönt att vakna imorrn och slippa skaka liv i griniga ungar som inte vill gå upp och äta frukost i tid innan skolan, imorrn behöver jag bara gå ut med Rocker nån gång runt 7-8, sen ge han mat, sen kan jag lägga mig igen om jag vill.

Idag följde jag med min granne och vän Lotta till Väsby för att äta Lunch, söta Therese fyllde år idag så vi mötte henne och hennes kille där. Jag sprang in på Claes Olsson och köpte några fler målardukar innan vi skulle tillbaka hem, som jag givetvis redan börjat på. Nu är det bara att vänta... och vänta... nån vecka ca, innan jag kan fortsätta måla utan att kladda ut och smeta ihop den satans oljefärgen till en grå sörja!





Dagens påbörjade tavlor har jag målat direkt från skallen, inte kollat på nån bild eller så. Måste ju träna att använda skallen mer kreativt och inte bara måla av bilder, nu ska fantasin få flöda fritt så får det bli vad det blir av dem.

Ingen tavla är klar, inte ens i närheten, så jag har all tid i världen på att fundera på hur de ska avslutas, vilka färger jag vill använda osv... för som sagt så tar det eveigheter för oljefärg att torka! Dessa målade jag på nån dryg timme, turbo-duracell, som alltid när jag gör nått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0