FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Åh!!

Så skönt jag har haft det idag, inget tjafs om wii-gubbar, nintendospel, mössor, vilken smör till mackan, vem som ska ha mest plats i soffan, mest täcke, vem som vaknade först, vem som har finast tänder, vad-man-ska-ha-på-sig osv!

Bara Vanessa hemma ikväll och hon bråkar inte alls på samma nivå som pojkarna som ligger på elitnivå. Obesegrade världsmästare skulle jag våga påstå.

I förrgår gjorde Vanessa chokladbollar och det fanns EN kvar i kylen i morse, så jag åt upp den (såklart) då jag skulle ta ut den stora stora tallriken som det låg EN chokladboll på, för att få mer plats i kylen.

Vilder fick syn på pärlsocker på bordet och drog snabbt slutsatsen att JAG var den skyldige.

Tydligen så hade Vanessa sparat en till mig för imorrn då jag fyller år, vilket jag inte visste men hon hade sagt det till grabbarna.

Så de var SKITSURA på mig... riktigt riktigt sura.

Visst, jättegulligt att hon hade sparat en till min födelsedag imorrn, men jag visste ju inte det faktiskt, vilket jag försökte förklara för pojkarna och att Vanessa hinner göra nya chokladbollar tills imorrn.

Vanessa hon brydde sig inte ett dugg då hon fick veta att jag hade ätit upp den för att jag inte visste, men Vilder bröt ihop i tårar i soffan medans Vilgot läxade upp mig för full hals:

-Du har faaan förstört hela din födelsedag mamma!!! Fattar du??? Vi tänker inte gå ut och äta på restaurang med dig imorrn för du har förstöööööört hela födelsedagen!!!

-Vanessa hade SPARAT den till DIG till din FÖDELSEDAG och nu har du förstört allt!!!!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0