FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Fy fan vilken dag!!!

Hela dagen har flytit på riktigt bra idag, fick massor gjort och sen blev det dags för att hämta pojkarna på fritids.

Vad som gick fel och NÄR det blev fel vet jag inte, men nog FAN BLEV DET FEL!!!

I huvudet på Vilgot.

Det tar ca 7 min att gå till fritids, kan ju säga att vägen hem tog nästan 45 minuter... nååågot drygt, Vilgot hade helt enkelt bestämt sig för att vara grymt osmidig och tjurig, vägrade klä sig, gjorde tusen andra saker när han skulle klä på sig för att gå hem och jag fick tjata och tjata... och tjata. Som att prata med en vägg typ.

Han tjurade och sprang in i skogen och satte sig där och vägrade röra sig en millimeter. Tillslut rör han på sig, saaaakta sakta.. med sura miner och arga ord;

-JAG VILL INTE HA NÅN FAMILJ!!! JAG SKA FLYTTA TILL SKOGEN! JAG HAAATAR ALLT!!! JAG SKA FLYTTA TILL SKOGEN FÖR JAG VILL INTE HA NÅN FAMILJ!!!!!!

Och så lät det i ungefär 45 minuter...


Då vi ÄNTLIGEN var hemma var mitt humör redan ganska dåligt men som grädde på moset så lägger sig ungen ner i hallen med kläderna på och VRÅÅÅÅLAR.


-JAG VILL DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!! på repeat. Vart fan finns stop-knappen? Gick inte ens att pausa oljudet och tårarna sprutade från den arga lilla pojken, men varför han blev arg... ja det vet nog inte han heller om jag frågar imorrn.

Men kan ju säga att kvällen kom av sig riktigt ordentligt, allt jag arbetade med sket sig för jag blev så jävla stressad av Vilgots hysteriska beteende och började ändra å fixa å sen blev det bara FEL FEL FEL och FULT FULT FULT. Vilgot vrålade och grät hysteriskt, sen blev han tyst då han fick sitta vid datan en stund.

Och jag satt med en stigande ångest, grymt irriterad och med alla nerver på utsidan och försökte stressa ner..

Mission impossible!

Vilgot däckade i soffan och Vilder kommer ut till mig i köket där jag sitter tokstressad och försöker vara kreativ och produktiv och säger;

-Mamma, nu är det lugnt och skönt, Vilgot har somnat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0