FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon tisdag

Fy fan vilken morgon, Vilgot var heeelt omöjlig, vägrade äta frukost, vägrade klä sig och vägrade gå till skolan. ALLT var det fel på. Precis allt, och alla var dumma. Dumma mamma dukar fram frukost som han inte vill äta, dumma mamma som gör en smörgås och lägger i ryggsäcken, dumma mamma packar gympapåsen, han HATAR ju gympa och tänker då INTE vara med.

Sen ska han inte vara med i skolan, utan BARA ha gymnastik. Så detså. Han ska gå på gymnastiken och sen HEM. För han är arg och alla är dumma och han tänker INTE gå i skolan.

Som grädde på moset ska givetvis Vanessa och Vilder lägga sig i, och det är som att hälla vatten på brinnande olja... de menar ju så väl och vill hjälpa mig men det slår helt fel ut på Vilgot när han lägger den sidan till. Då blir han totalt omöjlig att diskutera något överhuvudtaget med.

Tack och lov så skulle pojkarnas pappa köra dem till skolan idag, Vanessa och Vilder gick ut till parkeringen där han väntade i bilen, Vilgot fick jag brottas med en bra stund innan jag fick på den envisa ungen jacka och skor, mössan slet han av sig, sen tog jag honom under armen och bar honom ut till bilen... för givetvis vägrade han att gå.

Vad gör man när det blir så? Nu hade jag ju bara tur att deras pappa skulle köra dem till skolan, annars går de till skolan tillsammans. När EN unge krånglar så drabbar det givetvis de andra, vilken jävla ben ska man stå på jag är tyvärr ingen bläckfisk utan har bara TVÅ ben.

Jag blir skitstressad av sådana situationer vilket gör att jag är helt slut sen och tom i skallen ett bra tag efteråt och då är det rätt svårt att fokusera på studier och andra måsten, vill bara gå och lägga mig för jag blir så satans trött.

Nu är de iallafall i skolan, jag ska ösa i mig mer kaffe och sen gå igenom en del skoluppgifter och läsa i boken. Att Rocker är på fasta sen kl 6 igårkväll gör inte situationen lättare, han ska fasta 24 timmar för han har varit/är lös i magen och får bara äta nån slags tabletter som han ska ha var 8:e timme.. gissa om han är spattig nu och vrålhungirg, stackarn han måste tro att jag glömt eller straffar honom.. så jag får kela med han extra mycket idag så han inte känner sig bortglömd och egentligen har jag inte så mycket tid för det, så fort jag går in i köket eller rör på mig tror han att det är mat på G och skäller och skäller tills jag sätter mig med honom i knäet. Liiite svårt att fokusera på skolarbetet för tillfället.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0