FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon

Sovit dåligt inatt, grymt irriterande. La mig runt halv 10 igårkväll, tog 2 stilnoct för att kunna somna och vaknade sen första gången runt 1. Sen vaknade jag nån gång i timmen, drömde konstigt och livligt men inget obehagligt, bara lixom lite FÖR närvarande på något vis.

Då klockan visade 5 så gav jag upp och klev upp, första natten i MIN säng på evigheter! Har ju legat i vardagsrummet hittills för Rockers skull, men inatt fick han sova "ensam" i köket, satte upp en madrass som dörr ut mot vardagsrummet då han har sin lilla sovplats precis innanför hallen i köket, och han har sovit fint hela natten och inga olyckor vad jag såg inne. :-)

Kallt som satan var det då jag tog ut honom för att kissa, har kommit snö inatt så det var alldeles vitt ute. Så nästa runda utanför huset blir INTE i tunna pyamasbyxor, får helt enkelt rota fram täckbrallorna som legat i dvala denna sk vinter. Men bättre sent än aldrig?

Rocker fladdrade runt som en ivrig fjäril, han älskar snön och frosten. Nu ligger han bredvid mig i soffan framför tv:n och barnen sover fortfarande tungt på övervåningen. Igår kom mitt paket från HM, gjorde en massa fynd till pojkarna på rean.

Vilgot har redan lagt fram sina nya jeans och den rosa t-shirten i en prydlig hög mitt i kaoset uppe i deras rum, för att ha på sig idag.




Sen lite fler färgglada kläder som ska in i deras garderob idag.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0