FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så satans trött

Allt strular och krånglar nu, barnen, internet, sömnen, minnet, humöret....

Har haft skitsvårt för att somna på sista tiden, senast igår kröp det i kroppen och jag hade spring i benen trots stilnoct och sobril, for som en skållad råtta upp och ner för trappan här, fixade the å nattmacka, letade böcker, målade lite, stängde av datan som endå krånglade och la mig i sängen med en bok och väntade på John Blund.

Men han lös med sin frånvaro, istället dök det upp nån konstig vikarie som hette Kramp Duracell. Typ.


Det sägs ju att ljuset från datan inte är bra för sömnen och att ligga stilla och blunda eller kanske läsa lite i en bok tills man somnar är det ultimata efter att man tagit en insomningstablett. Men det kröp i kroppen på mig, som nån slags växtvärk så jag kunde inte ligga still en längre stund hur mycket jag än försökte.

Tillslut måste jag ha somnat för jag vaknade snuskigt trött av mobilens larm 05.20. Snoozade nån dryg timme innan jag kom upp.


Men hade under nattens stafett bäddat åt mig både nere i soffan, bredvid barnen, på madrassen på golvet och såklart i min egen säng. Beslutsångest, vad är det? Men jag försökte ju iallafall SOVA. Nånstans.

Hade deadline igår på en skoluppgift och idag är det deadline på en annan. Har fullt upp med skolan både på dagarna och kvällarna, men jag tycker det är skitkul annars hade jag deifinitivt inte haft nån motivation till att studera.

Men det känns att det tar lite på krafterna. Så skönt med fredag idag och imorrn blir jag tant, fyller 35 då. Ska ut å äta med kidsen då, ska bli mysigt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0