FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Sovit.

Somnade i soffan med Rocker i morse efter att han varit ute på sin lilla morgonrunda, vi sov som grisar tills för en stund sen, det var riktigt skönt, men jag drömmer mycket vilket gör mig rätt trött då jag vaknar och det tar en stund att sortera ut vad som är dröm och verklighet, ibland är drömmar alldeles för nära och samtidigt vardagligt obehagliga.

Har fått i mig lunch iallafall även fast jag inte var hungrig, hittade en färdig grekisk sallad i kylen som jag beställde igår då barnens pappa köpte hämtmat så jag kunde plugga å fixa lite ifred, han har nog förstått en hel del om hur påfrestande de faktiskt kan vara ibland och att jag får panik när alla måsten i vardagen blir oöverkomliga pga att de ska tjafsa om precis allt så att inget vettigt kan bli gjort här hemma.

Det är faktiskt ganska svårt att laga mat i köket samtidigt som pojkarna försöker döda varandra i vardagsrummet, sen blir Rocker helt till sig av allt ljud och vill ut, sen blir JAG tokstressad av ljudet och tappar koncentrationen på precis allt och glömmer det mesta, som om det lixom blir tilt i skallen bara.

Nu blir det kaffe i mängder, sen ska jag njuta av egen tid med Vanessa efter skolan, pojkarna ska vara hos pappa till seeeent ikväll alt att de kommer hem först imorrnbitti för att fira mig.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0