FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Turbo duracell

Ja fy satan i gatan vilken dag detta har varit, imorrn är det skolavslutning till barnens glädje men för egen del så innebär det mest stress inför morgondagen. Tårta ska bakas till Vanessas klass, och ribban ligger högt då den förr om åren varit populär, men mitt största dilemma inför morgondagen är att jag omöjligt kan dela mig på 3.


Tre olika klassrum ska jag vara i, samtidigt, kommer springa som en skållad råtta eller nått, och som pricken över i:et denna kväll mitt i tårtbak och annat sista-minutenkaos så ramlar Vilder ute och får en tagg i ögat, säger han.

Har gråter och skriker, ena ögat kan han inte öppna alls, det gör ont, han skriker mer och mer och som tur är så är pappa här, så han tröstar och försöker kolla ögat medans jag ringer till läkare, eftersom det inte blöder så fick vi recept på nån salva till ögat, pappan åker till apoteket och hämtar, Vilder är både trött och ledsen, mamma stressad, tårtan väntar, samtal väntar, post som skulle postas helst i förrgår väntar, hundmat glömde jag köpa, men skjortor till pojkarna inför skolavslutningen är fixade. Allt i sista minuten.

Och som grädde på moset på allt annat så ska Vilgot bada, sen ska han ha "frukost på sängen", sen baka muffins till hela klassen, sen tycker han att mamma ska ta bort all tvätt som hänger på tork på tvättstället för han ska göra en koja där, att sova i... allt inom loppet på 20 minuter.... jag gör mitt bästa för att inte explodera typ...

Vilder har lugnat ner sig betydligt och snart kommer salvan hem. (eller pappan kommer hit och lämnar salvan strax)


Vilgot SKA baka här, TJAT-TJAT-TJAT, mamma säger NEJ men han lyssnar inte alls på det örat, envis som en get rasslar han i lådorna i köket efter skål och ska minsann baka själv! Men det finns inga rena skålar för allt står i diskmaskinen eller i jättehögen på diskbänken, och givetvis är allt MAMMAS fel!!!


Att jag säger att vi kan baka imorrn så fort han vaknar, det skiter han fullständigt i.


Så nu är mamma dum, barnen sura och trötta men man måste tänka positivt, eller hur? Jag har ju faktiskt HELA natten på mig att fixa färdigt tårtan!!!!!


Kommentarer
Postat av: Jacklina Kosutic

Hitler ska omedelbart bort från gården ; ))

2012-06-14 @ 19:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0