FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Djurakuten

En händelserik måndag minst sagt!! Var iväg lite snabbt med pojkarna igår och Vanessa var hemma med Rocker under tiden. Han lekte i vardagsrummet och skakade på huvudet och smällde i glasbordet, ordentligt. Då jag kom hem så kände jag inte alls igen min lilla Rocker, han var helt svullen i ansiktet och groggy, sen spydde han som en gris, BLÅTT!!!!


Han hade hittat mina nya kritor som låg på köksbordet och ätit upp 6 st av dem, så därav färgen på spyan... Att han spydde berodde inte på kritorna utan förmodligen för att han smällde i skallen så hårt och fick en liten hjärnskakning. Jag hade handlat nya vaxkritor igår eftersom jag ska använda just sådana i en av skoluppgifterna i nya kursen jag går.

'




Men jag fick ta hem honom för natten, veterinären frågade om jag ville ha honom kvar där för observation under natten eller kolla honom själv hemma, självklart ville jag ha hem honom, så jag bäddade och sov med honom i vardagsrummet och kollade honom titt som tätt hur han mådde och hur hans pupiller var osv.


Han ser mer "normal" ut i ansiktet nu iallafall men är lite tröttare och hängigare än vanligt min lilla prins.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0