FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God morgon Lördag

Igår var en galen dag, pluggade nästan ihjäl mig och tog mig rejält med vatten över huvudet, att stressa är det värsta jag kan göra nämligen, och det gjorde jag med råge igår, ville sååå gärna bli KLAR med examensarbetet i Grafkisk Komunikation, men kroppen sa bestämt ifrån tillslut.

Jag tackar gud, eller BARNEN snarare, och mig själv som inte pedantiskt plockat upp alla filtar och kuddar från golvet i vardagsrummet, för jag landade riktigt mjukt då jag svimmade, jag reste mig för fort ur soffan där jag suttit och pluggat heeeeela dan och svimmade helt enkelt, typ sockerfall? Blev tacksam för att nån lycklig stjärna vakade över mig, kunde lika gärna smällt skallen i glasbordet istället för en stor mysig kudde!

Blev påmind om att jag inte ätit nått och druckit alldeles för mycket kaffe, allt snurrade och jag såg dubbelt, fick lägga mig och bara blunda på soffan en bra stund, sen så har jag sån himla tur att jag har världens goaste granne, hon fixade en god tomatsoppa och toast då hon fick höra att jag svimmat och inte ätit nått så jag fick i mig lite mat. Hur gulligt är inte det?? Hon ställde sig och fixade det för MIN skull. Tusen tack Lotta! <3

Blev lite mer människa igen efter att ha ätit lite, men sen somnade jag på soffan tillslut av ren utmattning, i skallen var det tomt och jag insåg till mitt stora förtret att det inte var nån idé att fortsätta jobba.

Kände mig riktigt duktig igår då jag vaknade, tidigt och utvilad, full av energi och skrev en lista på fredagens sysslor som var viktiga, men givetvis är listan kvar och bara en grej blev avklarad. Men jag SKREV en lista!! Som jag får ta itu med på måndag, posta viktiga papper, ringa samtal och boka tider och annat nödvändigt trist. Skolarbetet ska jag göra klart idag hoppas jag. Men såååå surt att jag inte kunde lämna in i TID!!

Men som sagt, min hjärna var överhettad igår, minnet lekte kurragömma och hela havet stormar med mig, precis som en överhettad data, så måste den stängas av och vila en stund för att fungera normalt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0