FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lill-lördag

Men den blir tidig för min del med tanke på morgondagen. Har ätit massor idag, hoppas att magen inte krånglar inatt nu! Det får den inte, har förbjudit den typ.

Fick ett mess från en kompis som ville ut, hade varit nice, OM jag varit barnfri och OM jag haft cash. Nu har jag varken eller. Ska ordna det till helgen iallafall, ska ju för sjutton på bröllop då!!! SHIT så kul det ska bli!!

Just nu är det tomt här, barnen är ute och leker efter middagen. Snart kommer Vilgot hem, han har hängt med sin pappa några dagar. Har sparat paj till honom, men gissar att jag får tvätta hans fötter först, jisses att en sådan liten söt kille kan stinka som värsta ruttna spyhinken om fossingarna!!!! :S

Han har ärvt sin fars fötter stackarn!! :( Tur att han har sin mors charm iallafall.. ;p


Men han gillar sina fötter... när han blir arg så hotar han ofta att;

 -Du är dum jag ska lägga mina fötter på dig så du luktar illa, på din tallrik när du ska ÄTA!!!

och sen gnider han demonstrativt foten mot något. Knasunge!

Men han ska få många lektioner av mig i fotvård, stackars unge annars då han blir större, det lär ju knappast lukta mindre då! Så nu är det noga med strumpbyten och fot-tvätt här hemma. Lika bra att det får ingå i rutinerna för hans del. Han har redan vant sig vid att få sitta på diskbänken och få fötterna skrubbade med diskmedel ibland.










Kommentarer
Postat av: Egomamma.se

Haha det är inte lätt när det börjar lukta redan så tidigt.. hoppas att det kanske är en tillfällig hormongrej, det känner jag en som hade, fast då var det abnormt mycket svett som utsöndrades under armarna i stället. Växte dock bort efter ett par år.



Förresten..Du har fått en liten award av mig, go get it!

2010-08-12 @ 01:56:49
URL: http://egomamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0