FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dåligt Samvete

Hänger i en tråd på FL.. en bloggtråd bl a. Nu har vi börjat med "veckans bloggtema" då vi ska skriva om ett särskilt ämne. Veckans ämne blev Dåligt Samvete, detta skrev JAG;

DÅLIGT SAMVETE

Låter det bekant? Det dåliga samvetet är som en smutsig skugga även de gånger man VET att man inte BORDE ha dåligt samvete. Men man har det endå. Fast det värsta är ju endå när ANDRA medvetet gör/säger saker för att GE dåligt samvete!


Och hur man än gör ibland så får man dåligt samvete, är det inte för det ena så är det för det andra. Då är ju frågan.. HUR ska man UNDVIKA dåligt samvete? Det är väl ett tecken på att man HAR ett samvete iallafall? De som ALDRIG får dåligt samvete, de HAR nog inget samvete överhuvudtaget. Sådana människor kallas för psykopater ju..!!


Så då borde jag egentligen vara väldigt nöjd med mitt dåliga samvete, för jag HAR ju faktiskt ett! Så nu ska jag varje gång tänka, då jag får dåligt samvete över något, att: Tjohooo vilka fantastiskt fina egenskaper jag har, jag HAR ett samvete, och ett väääldigt stort sådant!! WOW, alltså, FAN vad jag måste vara en otroligt FIN och EMPATISK människa!!


Så ni med era dåliga samveten, don´t worry, BE HAPPY!!!!!




Kommer under dagen länka till de andra som skrivit om samma ämne,
fyller på listan nedan med övriga bloggare under dagen eftersom...

sossessa

uppochner

carpediem

AtroCious

åsonet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0