FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Några fler gamla dikter jag skrev som tonåring

Slänger in några fler dikter från förr;

Jag sov på din arm
Din kropp var så trygg
Jag frös
men du värmde mig
Jag svävade på moln
med mitt huvud på din arm
Den enda fasta punkten
i mitt liv är du.



En övergiven själ
på en frostig sommaräng
Kronbladen gnistrar
likt gröna kristaller
Själarna dansar i dödens svarta rike
när natten faller på
En evig natt vill jag ha
med själen splittrad
vill jag dansa i dödens svarta rike.



Jag simmar i ett hav utan land
jag simmar och simmar
men når ingen strand
Mina ben är matta
och armarna trötta
havet är kallt och mina tankar är nötta
Nötta av havet
nötta av vinden
nötta av livets tårar på kinden
Jag sluter ögonen
och kroppen sjunker ner
jag fylls av lugn
jag finns inte mer



Låt mig likt säden på fältet
vaggas till ro i vinden.
Låt mig sövas av dess klagolåt.
Förlåt mig likt ovädersnatten,
då tårar rinner ner för kinden,
låt stormens lugn
stilla min gråt
Se på mig, men inte för länge,
finns bara där och håll om mig
Likt rådjurens flykt över fälten,
låt ej mina tankar skena iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0