FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ruttet Ägg!

Nu har jag upplevt det, den ökända doften som äckliga dofter ofta jämförs med:
RUTTET ÄGG!

Lite surt då jag redan smält smör... tagit fram formar, satt på ugnen och ställt in mig på att testa ett nytt recept jag fått! Äger 3 ägg. Behövs 2 till det jag ska baka. Knäckte det första ägget, och sedan det andra... som var ruttet och stinkande hann glida ner i skålen till det andra. Så jag får alltså slänga allt. Och har ETT ägg kvar. Surt.
Och på detta så mår jag nu ILLA av lukten. Inte vad man förväntar sig då man tänker på choklad...
Men som tur är bor jag inte helt öde ute i skogen och har snälla grannar!

(Lägg märke till Vilgots snygga fotbonad, antar att han inte orkade gå upp på sitt rum och hämta strumpor som jag bad honom om i morse, han fyndade nått i hallen i stället. )

Vissa dagar borde jag inte baka... nu är smeten i ugnen, och jag upptäcker att jag förmodligen glömt BAKPULVER.
Det värsta är inte att jag glömt det, utan att jag verkligen inte vet OM jag gjort det eller ej. Minns verkligen inte! Sen har jag ju en buss att passa och har inte ens klivit ur pyamasen typ!

De växte i ugnen lite..men sjönk ihop sen. Vet inte om det är för att det är just kladdkakemuffins.. och som jag för övrigt inte följde receptet till punkt och pricka på heller.. (som brukligt då det gäller mig då jag bakar eller lagar mat) Vanlig kladdkaka innehåller ju inte bakpulver heller. Men nu ser i de iallafall ut som små minikladdkakor (fula) med en massa smälta chokladflisor ovanpå! Nu ska de bara stelna och bli lite kalla.

före                                             efter

De innehåller dessutom en liten förpackning Smarties och en dubbeldaim som jag körde till smulor i en mixer.

De var iallafall SUPERGODA!!

Elaka mamma lagar lunch samtidigt... undrar om de är sugna på stekt fisk till lunch då det luktar gott av choklad?
;p De lär ju äta av fisken iallafall.. kakan får de smaka till efterätt.




Inte min dag idag tror jag. Jisses, och ännu har den bara börjat. Har redan hunnit bli ap-förbannad på en viss person, avslutade ett samtal genom att slänga på luren i örat för att inte få ett utbrott och kasta min egen bokstavligen i väggen eller nått sånt. Men nu har jag exploderat färdigt, iallafall då det gällde samtalet.

Jag känner mig själv så pass bra att jag vet när jag ska backa, dvs, det är så mycket bättre att slänga luren i örat på någon iallafall för min del. Och bäst för denne oxå på sikt. Hatar mitt temperament ibland, ibland tål jag ALLT, precis ALLT, och ibland ingenting eller så behövs det ytterst lite. Samtidigt som att jag måste inse att jag faktiskt inte är mer än människa och att det inte alltid heller är enbart MITT fel att saker är och känns som de gör ibland.

Jag är sjukt tacksam för mina vänner som alltid får mig stadig då jag vacklar. Ibland behöver jag bara tänka på dem så mår jag bättre.



Tack för att ni finns!!


Vänner är som stjärnor, de syns inte alltid men man vet att de finns där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0