FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Leker detektiv

Har ringt runt till diverse ställen för att få fram mina journaler och andra papper från 2007 då vi levde på flykt under hot och hade skyddad ID.


Måste ha dessa papper för att kunna göra en överklagan hos försäkringskassan som nollade mig då jag inte hade möjlighet att infinna mig på arbetsförmedlingen dag 1 då föräldrapenningen gick ut..

Ja, i vårt avlånga land måste man ju ha papper på precis allt!

Det som är jobbigast för mig är minnet, för all stress runtomkring blockerar en massa i skallen, försöker göra allt för att minnas men dagar och månader flyter runt och jag får inget riktigt grepp över situationen, det var ju så galet mycket som hände och såklart att kroppen regagerar tillslut.


Sen drev misshandeln och hoten efter det mig över gränsen till Posttraumatisk stress som i sin tur gjorde att allt annat skit inuti blommade ut med råge och jag bara bröt samman och blev inlagd.

Blackout.



Men nu har jag iallafall fått lite resultat på mina samtal, så kanske att det går vägen denna gång!

Känner mig nöjd iallafall, att jag tagit tag i det.

Får några skickade med posten, och andra papper ska jag hämta på plats.


Nu ska jag skriva en lista på allt som jag inte får glömma innan detta år är slut. Och så ska jag lägga listan på ett bra ställe så att jag inte slarvar bort den som jag brukar.











Kommentarer
Postat av: KulAttLäsaDinBlogg

Hej, kämpa på... ta hand om dig och dina barn!



Hemskt att någon ska behöva få stå ut med sånt.



Men nu kan bara allt bli bättre, det har jag bestämt!



=)



2010-11-17 @ 20:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0