FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Blä, idag har Vilder gjort mig galen!!!

Fy fan säger jag bara, idag har han INTE varit rolig att ha å göra med. Hämtade honom från fritids tidigare idag för att han skulle få vara med på lillebrors sommarfika på dagis som han önskat, det lektes och fikades en massa bullar och kakor och sen skulle vi cykla till skolan för att kolla på Vanessas teaterföreställning 16.30.

Så jag börjar förbereda grabbarna ca 40 min innan, att vi ska börja avsluta fikat/leken för att cykla till Vanessas föreställning. Alla ungar springer runt och det jag säger går in i ena örat för att försvinna obemärkt ut genom det andra. Tillslut lyckas jag samla ihop de båda gossarna för att gå hem å hämta cykel.

Då helt plötsligt sätter Vilder sig på tvären och bara VÄGRAR. Ja han GÅR inte ens, och sen som pricken över i:et börjar han tjuta å gnälla med den gnälligaste rösten som finns. Slutar med att jag får bära honom hem, känner mig skitstressad och irriterad för jag hatar att stressa och vill ju inte missa Vanessas teater!!

Sen försöker jag få honom att lugna sig, men han bara vägrar lyssna och svär och gnäller och vägrar och svär och gnäller ännu mer och säger att han inte vill gå på teater utan leka med E och I varav jag säger nej, nån annan dag, sånt vill jag planera liiite mer innan och kolla med deras föräldrar osv....

Men kan ju inte lämna killarna ensamma hemma heller, och hatar att ge vika för hans gnäll, men vad fanns det för alternativ? Hade jag stannat hemma med tjurskallen Vilder så hade jag ju missat Vanessas föreställning på fritids, vilket hade gjort henne sjukt besviken.

Jag får mer eller mindre panik, kollar klockan och inser att jag måste cykla som ett skållat jävla troll för att hinna. Så jag springer in på dagisgården, letar reda på E och I:s mamma och har turen att mina grabbar kunde hänga på dem hem medans jag kollade teatern.

Cyklade som en jävla dåre, var alldeles kallsvettig och illamående då jag kom fram, letade mig fram i skolan efter aulan där teatern var, missade de första minuterna men jag missade iallafall inte allt.

Sen då allt är klart så ska jag hämta skitungarna som fick leka hos kompisar. Och Vilder gnäller för att han måste åka hem...


Ja fan idag är jag INTE glad på honom. Helt jävla slut känner jag mig och ska ta och fortsätta räkna till en-miljon-åtta-hundra-tusen typ.


Imorrn ska han till sin pappa, jävlar vad skönt det ska bli faktiskt!!!!! Sitter med nerverna på utsidan av kroppen just nu känner jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0