FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God kväll

Hysteriskt pigga ungar här, inte kan man sova när det är ljust ute utbrister de i enad kör.

-Jaha, så ni ska vänta tills det blir vinter med att sova då? undrar jag såklart.

Men det där med sommartider, det är inte det lättaste att förklara, får väl skaffa mörkläggningsgardiner eller nått...

Imorrn har jag 3 möten inbokade såg jag nyss i min kalender, ska bl a till läkaren, få nya recept för det börjar sina i mitt medicinskåp såg jag för ett tag sen... Mitt högkostnadsskydd har dessvärre gått ut, så jag måste vänta tills jag får pengar, galet dyrt med medicin, tror att endast en burk concerta går på över 500:-!!! Och då äter jag alltså concerta 2 ggr om dagen, i olika doser, och även ritalin och fluoxetin osv....

Så efter ett inköp har jag väl kommit upp i ett nytt högkostnadsskydd skulle jag gissa på.

Sen det där med vikten... har gått upp en del i vikt antar jag eftersom jag inte kommer i mina jeans längre...



Det här med vikten... alltså jag bryr mig inte direkt vad som står på vågen, men när jag inte kommer i över hälften av mina jeans så får jag lite panik... har ca 35 par varav typ 4 st jag kommer i nu...

Men jag e lixom inte tjock, jag är bara lite "mer" än jag var förrut, lite större och tyngre... fast å andra sidan var jag ju en vandrande pinne nästan ett tag då jag mådde som sämst...

Har inte ställt mig på nån våg på bra länge, och tänker inte göra det heller. När jag skulle ut i fredags, så tänkte jag ha jeans på mig, och det var då jag gjorde den där upptäckten... stressad som jag var så hade jag sönder dragkedjan på 2 par, sen fick jag en aning panik då alla par jag slet fram inte gick att dra upp ovanför knäna typ, då tog fram ett säkert kort, nämligen mina "tjockisjeans", alltså ett par skitsnygga jeans jag hittade på jobbet förra året, men som var alldeles för stora då... och de satt perfekt nu.

Det var lite blandade känslor, fan ska jag köpa en helt ny garderob eller gå ner i vikt?

Hittade jeans i min garderob som jag köpt på barnavdelningen i stl 146... ja då är man inte så stor direkt... nu har Vanessa fått dem, och hon är 11 år!


Men alltså, det här med size zero... Vem faan vill vara en NOLLA lixom? Jag e ju faktiskt nästan tant, och så har jag hört att man krymper med åldern, så det bådar väl bara gott då med andra ord? ;p




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0