FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Onsdag

Kom iväg till sjukgymnasten imorse, fick en massa nålar och slocknade en stund. Riktigt skönt även fast det gör piss-jävla-ont just då han sticker in nålen.

Sen jobbade jag en stund, trodde att jag hade en tid hos min läkare kl 14, cyklade dit för att upptäcka att jag inte hade nån tid där förrän den 15 juni. Irriterande att min mobil plingar och säger möte 14.00...? Men hade jag kollat noga hade jag ju sett att det stod 11-06-15...

Men men, jag bad tjejen i kassan att lämna ett meddelande till min läkare, hon trodde inte att han skulle ringa upp mig för enligt henne är han jättenoga med sina telefontider 2 dagar i veckan och sa att jag fick ringa honom då om han inte skulle höra av sig.

Han ringde iallafall upp mig efter 40 min och har nu fixat min sjukskrivning som jag glömde sist och sen skriver han ut lite mer medicin, min concerta 54 mg är slut och jag får inga pengar förrän på fredag, så jag har tagit 3 st 18mg concerta på mornarna istället, så då är ju den slut strax och jag kan ju inte dela en 54 mg-tablett, å 18 mg måste jag ju ha till lunch. Ja jävlar vad mediciner man ska komma ihåg! Bla bla bla....

Dammsög och skurade imorse innan jag drog iväg, hade sönder en lampa så jag fick dammsuga ännu mer å plocka glas. Men nu är det riktigt RENT på golvet. Och en lampa mindre på bordet. Det är tacken för att man är flitig och städar lixom.

Nu är jag rätt trött och snart kommer kidsen hem, Vilder var skitgrinig i morse, började gnälla och sura för att Vanessa skakade hans aktimell... så irriterande ljud när han gnäller, det verkligen skär i öronen på mig. Sen kom Vilgot ner mitt i Vilders gnällande, rynkar ögonbrynen och utbrister med myndig röst:

-Här nere var det ett jävla liv och tjafsande, jag går upp och lägger mig igen!! och så stampade han upp för trappen med bestämda steg.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0