FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

DAIM, den hårdare varianten.

Så, nu är den relativt HÅRDA Daimen klar!


Det här behöver man:

En kastrull med tjock botten
3 dl socker
6 msk ljus sirap
6 msk vetemjöl
6 msk margarin eller smör
1 msk kakao


Detta ska nu blandas och kokas... börja på LÅG värme... RÖR om HELA tiden, risken för träningsvärk förekommer!
Höj sedan värmen lite i taget, och sänk vid behov. Det bränns LÄTT fast i botten och luktar APA då.
Och smaken blir äcklig den med. Koka smeten under ständig omrörning i ca 15-20 min, sen öser du ut innehållet på ett väl oljat plåtpapper!!! Då det börjar stelna så skär du skåror i den stl du vill ha dem.


Jag lät mina stå över natten i kylen. Sen doppar man dem i smält ljus blockchoklad. Låt stelna och förvara sedan kallt.

 OBS, gör INTE som jag gjorde första gången... använde staniolpapper som jag GLÖMDE att olja... Katastrof, var bara att kasta allt för skiten lossnade inte!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gott det ser ut!!! Hoppas jag har orken efter all annan bak jag ska göra innan jul. Det verkar inte vara så svårt.



Duktig du verkar vara på baka :-)



Ha det bra!

2009-12-17 @ 21:44:48
URL: http://karenz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0