FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

Godis och annat från barndomen

Godis och annat jag gillade då jag var liten

Då jag var liten hängde vi vid kiosken ibland, det var oftast mötesplatsen. Vi vallfärdade typ dit på rasterna i skolan oxå och handlade godis. Den som hade pengar och bjöd var mest poppis typ. Ja tills godiset var slut iallafall.

Pirelli (eller hur det nu stavades), minns ni de hårda runda långa laktrisstängerna med smak av turkisk peppar med salt pulver inuti? Fanns även röda med jorgubbssmak.

Fifty fiftyklubborna?

Fyrkantiga klubborna? 

De stora rosa ferarri-bilarna?

 





Jenka, Shake (och alla de andra smakerna på tuggummit?
 

 

 Bugg?
 

Banana Skids? De ljusbruna och gula platta kolorna med lite banansmak?
Refresh, de vita sega fruktkolorna med pulver i?




Hockeypulvret?


De ljusa lite fyrkantiga kokosbollarna?


Glassen Alexandra?
jag ville heta Alexandra bara för det. Hittade ofta på att det var ett utav mina namn!!!

Den rosa glassen Lollipop med godispinne?


Jag var medlem i Dumle-klubben minns jag, var skitstolt över den extremt fula ryggsäcken med deras logga på som man fick, men gillade bara klubborna.

Alla dessa godbitar finns tyvärr inte att få tag på idag, men några av dem finns kvar iallafall!

Skulle ge rätt mycket för att få äta en Lollipop och få en nostalgikick! Även en Pirelli-stång!




My Little ponys var otroligt populärt, minns ännu doften av dem.


Jag samlade även på små tvålar i olika former
 

 


och även luksuddigum som vi bytte på rasterna.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0