FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

God Morgon

Fy så det ser ut här hemma.. märks att man varit sjuk ett tag. Måste städas här, ordentligt, så jag gissar att det blir en städhelg för min del. Skoj.. hmm.. NOT! Men det måste göras, ingen annan gör det åt mig.

Är fortfarande lite öm i ansiktet, men inte lika mycket som tidigare. Den satans väggen i vardagsrummet måste jag avsluta oxå, ska försöka komma ihåg att låna en slipmaskin så att jag sen kan få upp tapeten. Och så får jag hålla tummarna att den räcker, har bara 2 rullar, och det är mönsterpassning. Annars får jag skaffa en rulle till, och hålla tummarna igen att den inte har utgått ur sortimentet eller nått sånt.

Vilgot sitter här med mig och tittar på film, och Vilder ligger och snarkar i min säng. Ska handla idag, kyl och frys börjar eka tomt här. Ikväll ska barnen badas här, det är på tiden.

En ev resa är i sikte för mig, jag håller tummarna för att det blir av, det skulle göra gott! Isåfall blir det jag och Vilder och Vanessa som åker, tanken var först att bara jag och Vilder skulle åkt, han börjar ju skolan i höst och behöver lite egen tid, han är så bitter och arg ibland, kan tänka mig att det är jobbigt att vara mellanbarn, alltid liten OCH stor på samma gång. Men så tänkte jag att han kommer att ha mycket roligare om Vanessa är med, så får minstingen vara hemma med pappa och göra nått annat. Så blir det någon resa, så får jag tacka M som bjuder oss på den!

Hammamet

Appropå inget, är det bara jag som stör mig fett mycket på nya mobiler så att man måste lägga in typ varannat ord i T9 för att de inte redan finns? Eller är det mitt ordförråd det är fel på? De flesta ord jag använder finns ju fan inte om jag inte stavar dem själv. Grrr! Har bytt min mobil mot en annan likadan fast i silver, så att Vanessa kunde få min svarta, i utbyte mot sin gamla som var trasig..




Nu ska jag klä mig och barnen här.. jag har inte lust att åka buss i samma kläder jag sov i precis. Så nu blir det djupdykning i alla klädhögar här, fy, drar mig för att gå till bussen sen, är så seg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0