FaMiLjEn!

 

 

Våran familj består av:

 

mig, Yoanna

Yoanna

en kreativ energisk duracellkanin
med tusen järn i elden
som gör som björnen ibland,
går i ide.

 

Jag är även mamma till
3 små viktiga människor:

 

 

 

Vanessa

Vanessa

född -00
tjejen med de många namnen (8 st!!), smart med temperament precis som sin mamma.

 

 

 

Vilder

Vilder

född -04
en tänkare och filosof,
med ögonfransar som gör vilken tjej som helst avis!

 

 

 

Vilgot

Vilgot

född -05
energiknippe och en intensiv liten pajas,
föddes med ett litet kors i pannan mellan ögonen,
sägs att han är beskyddad,
kan behövas för han har en förmåga att hamna i trubbel och snubbel.

 

 

 

 

 

 

 

 

NU sover alla barn

Själv är jag rätt slut efter en dag på fullt ös från morgon till kväll. Gäster som löst av varandra hela dagen nästan!

Men trevligt, såklart.

Imorrn tar jag sovmorgon, eller snarare "tar det lugnt" efter att jag lämnat barn på dagis och skola... ska till sjukgymnasten kl 11 så jag tänker gå till jobbet först efter det besöket och inte innan som jag brukar.


Vet att min blogg blivit pisstråkig på sista tiden, ska skärpa mig. Fick mig en känga idag av Lotta. ;)

Måste nog försöka ordna lite ämnen som jag skriver om regelbundet, förslag nån?

Kan ju iallafall berätta att Hämden är Ljuv, ALLTID, och den bästa hämnden är den man bara själv vet om då den "utsatta" inget ont anar.. ;p

Som att skrubba toan med exets tandborste... osv....

Man hämnas ju för sin egen skull, för att SJÄLV komma vidare och gå framåt. Jag så gör iallafall jag. Öga för öga, tand för tand.

Och sen tror jag att synden straffar sig självt många gånger. Hoppas innerligt att T får en riktigt HÅRD överrasking till julklapp om han får nån, som värker i alla hål han har. Det förtjänar han, och sen kan jag skicka en snara till honom, och denna gång tänker jag inte infinna mig i närheten å skära ner skiten, han kan gott dingla kvar.


Har pyntat granen lite mer idag.. kunde inte låta bli.

Men fan, om jag e nöjd vet jag inte. Vill ha mer glittriga kulor i den. Typ.

Och sen gärna Piff och Puff i den, varför finns det inte sånna som julpynt?? Vore ju klockrent att ha iallafall en Piff och en Puff i granen att klämma fast nånstans.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0